"لیفت" بازار حمل و نقل پساکرونا را از آن خود می‌کند

شرکت حمل و نقل آمریکایی لیفت اخیرا با تولید نوع جدید دوچرخه‌ الکتریکی بسیار پیشرفته، امیدوار است آینده حمل و نقل سراسر شهرهای ایالات متحده آمریکا را از آن خود کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد که دیگر در هیچ جای دنیا محدودیت خاصی برای تردد مردم در شهرها وجود ندارد و اغلب ساکنان شهری، تنها با رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک، به عبور و مرور می‌پردازند البته همچنان ترس از سوار شدن بر وسایل حمل و نقل عمومی در اغلب نقاط دنیا به چشم می‌خورد و افراد بسیاری از طریق دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی به تردد می‌پردازند. در همین راستا، کمپانی لیفت نوعی دوچرخه الکتریکی فوق پیشرفته تولید کرده و قصد دارد رقبای خود را در به دست گرفتن بازار از میان بردارد و آینده حمل و نقل شهری را از آن خود کند البته پیش از این نیز، کمپانی آمریکایی نوعی دوچرخه الکتریکی را در ۹ شهر عرضه کرده بود که هیچ یک از آن‌ها، قابلیت نوع آخر را ندارد.

"لیفت" بازار حمل و نقل پساکرونا را از آن خود می‌کند

از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که دوچرخه الکتریکی جدید را از انواع قدیمی آن متمایز کرده است می‌توان به طول عمر بیشتر باطری، مرکز گرانش پایین‌تر و زین مناسب برای کاربران ریز جثه اشاره کرد. سازندگان دوچرخه جدید از تعبیه تعویض دنده در آن خودداری کرده‌اند چرا که در چرخ عقب آن، سنسورهایی نصب شده که به طور خودکار بین حرکت دوچرخه و سرعت و وزن کاربر سازگاری ایجاد می‌کند علاوه بر این، یک صفحه فرمان دیجیتالی روی دسته‌های دوچرخه تعبیه شده که کاربران را از هشدارهای پیش روی مسیر خود نظیر محدودیت سرعت آگاه می‌کند. رنگ‌آمیزی خاص دوچرخه نیز، قابلیت دیده شدن آن را در تاریکی شب فراهم می‌آورد در نتیجه تامین ایمنی بیشتر دوچرخه‌سواران را در پی دارد.

مقامات سانفرانسیسکو از ورود تعداد ۱۰۰ دوچرخه الکتریکی جدید ساخت شرکت لیفت خبر داده و ادعا کرده‌اند که این تعداد تنها برای مرحله آزمایشی است که در صورت استقبال مردم از این وسایل حمل و نقل پاک، تعداد بسیار بیشتری را خریداری خواهند کرد. شهردار سانفرانسیسکو ادعا کرده که از ترویج دوچرخه‌سواری در دوران کرونا به عنوان فرصتی بسیار مناسب برای دائمی‌سازی تردد سبز بهره خواهد گرفت و برای این کار، تلاش خواهد کرد به مرور زمان تعداد قابل توجهی دوچرخه الکتریکی جدید را با انواع قدیمی آن جایگزین کند.

"لیفت" بازار حمل و نقل پساکرونا را از آن خود می‌کند

البته پیش از این کمپانی لیفت برای تولید دوچرخه‌های پیشرفته اقدامات زیادی کرده بود تا از این طریق، نه تنها تردد سبز را در شهرهای سراسر آمریکا ترویج دهد بلکه با طراحی منحصر به فرد دوچرخه‌های خود، امینت کاربران را در حین رفت و آمد تأمین کند به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹ گزارشات زیادی مبنی بر آسیب‌های ناشی از سوانح خیابانی به کاربران دوچرخه در نیویورک ارائه شد که همین امر، کمپانی لیفت را به توزیع بیش از هزار دوچرخه الکتریکی درخیابان‌های شهر سوق داد تا از این طریق، ایمنی کاربران را تا حد زیادی بهبود ببخشد. این اقدام، مقامات شهرهای واشنگتن و سانفرانسیسکو را نیز به خریداری دوچرخه‌های مشابه از شرکت فوق سوق داد و در مدت زمانی کوتاه، بسیاری از مردم این دو شهر نیز به جایگزینی این دوچرخه‌ها با نوع قدیمی خود پرداختند.

"لیفت" بازار حمل و نقل پساکرونا را از آن خود می‌کند

بسیاری از متخصصان، دوچرخه‌های الکتریکی کمپانی لیفت را مورد ارزیابی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند که این وسیله‌ها، مطابق با استانداردهای تردد ایالات متحده آمریکا، کانادا و همچنین معیارهای امنیت بین‌المللی طراحی شده است. جالب است بدانید که جدیدترین نوع دوچرخه تولید شده از این شرکت، بسیار انعطاف‌پذیر است به طوری که کاربران می‌توانند اجزا مختلف آن را به راحتی از هم باز کنند و سنسورهایی با کاربری‌های متفاوت را در آن‌ها به کار بگیرند.

با شیوع بیماری کووید -۱۹، بسیاری از مردم به دوچرخه‌سواری روی آوردند که طبق گزارشات، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، تعداد کاربران این وسیله نقلیه پاک تا حدود ۱۴۵ درصد افزایش یافت. در پی افزایش بسیار چشمگیر استفاده از دوچرخه، شرکت‌های دوچرخه‌سواری سراسر جهان تلاش کردند به تولید انواع جدیدی از آن‌ها بپردازند و در این مسیر، عرصه رقابت را بر سایر کمپانی‌های جهان تنگ کنند. با این حال به نظر می‌رسد که تا کنون کارآیی دوچرخه‌های الکتریکی جدید شرکت لیفت بر رقبای خود چیره شده و قصد دارد بازار دوچرخه‌های اشتراکی شهرهای آمریکایی را نیز از آن خود کند.

"لیفت" بازار حمل و نقل پساکرونا را از آن خود می‌کند

کد خبر 498925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.