بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دامیننس چیست؟

دامیننس، در لغت به معنی تسلط و یا سلطه و در مفهوم به معنای سهمی از بازار است، از این واژه معمولاً به معنی درصد سلطه‌ی بیت‌کوین در بازار ارز دیجیتال برای بیت‌کوین مورد استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه ۱۷ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دامیننس چیست؟

(منبع: ارز دیجیتال)

دامیننس

دامیننس، در لغت به معنی تسلط و یا سلطه و در مفهوم به معنای سهمی از بازار است، زمانی که گفته می‌شود دامیننس این رمز ارز ۱۰ درصد است یعنی سهم این رمز ارز از بازار این مقدار است. این واژه معمولاً به معنی درصد سلطه‌ی بیت‌کوین در بازار ارز دیجیتال برای بیت‌کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور مثال، فرض کنید ۱۰ میلیون دلار سرمایه در بازار ارز دیجیتال وجود دارد، در صورتی که دامیننس بیت‌کوین ۶۰ باشد، به این معنا است که شش میلیون دلار بیت کوین در بازار وجود داشته و مقدار سایر ارزهای دیجیتال چهار میلیون دلار است.

به طور مثال دامیننس مونرو ۰.۲۸ درصد است که در جدول زیر می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دامیننس چیست؟

همچنین دامیننس بیت کوین برابر ۳۹ درصد است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دامیننس چیست؟

آشنایی با رمز ارز مونرو

مونرو یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و پیگیر گریز است و از رمزنگاری مخصوصی برای اطمینان یافتن از اینکه تمامی تراکنش‌هایش غیر قابل رهگیری و پیگیر گریز باقی می‌ماند، استفاده می‌کند. در جهانی با شفافیت روزافزون، دلیل به وجود آمدن ارز دیجیتالی مانند مونرو و علاقه به آن را می‌توان درک کرد.

مونرو از الگوریتم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند، مونرو نیز مانند بیت کوین یک ارز دیجیتال قابل استخراج است. میزان عرضه مونرو در حدود ۱۷ میلیون و ۷۰۳ هزار و ۴۷۱ است. این ارز رمزنگاری شده به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر مدارهای مجتمع مخصوص برنامه که معمولاً برای استخراج بیت کوین جدید استفاده می‌شود، مقاوم باشد.

در تعریف تئوری این بدان معناست که استخراج مونرو با استفاده از تجهیزات محاسباتی روزمره امکان‌پذیر است. به طور کلی، در نهایت ۱۸٫۴ میلیون ارز مونرو در گردش خواهد بود و انتظار می‌رود این سقف در ۳۱ مه ۲۰۲۲ به دست آید. کریپتو کارنسی مونرو به دلیل ماهیتی که به عنوان یک ارز امن دارد، در برخی از صرافی‌های مهم ذکر نشده است.

به عنوان مثال، اگرچه می‌توانید این ارز را در Binance خریداری کنید، اما باید بدانید که آن توسط Coinbase پشتیبانی نمی‌شود. در نتیجه، ممکن است لازم باشد مقدار ارز خود را به بیت کوین تبدیل کرده و از بستر تجاری کوچک‌تری استفاده کنید.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دامیننس چیست؟

معایب مونرو

کیف پول‌های زیادی برای مونرو ساخته نشده است. پشتیبانی از مونرو را در هیچ کیف پول سخت‌افزاری پیدا نخواهید کرد. ذخیره مونرو به روشی که به طور کامل ایمن باشد بسیار سخت‌تر از اکثر ارزهای رمز پایه دیگر است. ممکن است به همین دلیل باشد که توسط جامعه گسترده‌تری از کاربران پذیرفته نشده است.

مونرو مبتنی بر بیت کوین نیست؛ در نتیجه توسعه برنامه‌هایی که با زنجیره بلوکی آن تعامل دارند دشوارتر است.

علاقه‌مندی جک دورسی به بیت کوین در رویداد بیت کوین ۲۰۲۱

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر، در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ میامی در مورد بیت کوین به صحبت پرداخت. وی در این باره اظهار کرد: «بیت کوین قطعاً همه چیز را تغییر می‌دهد. فکر نمی‌کنم چیزی مهم‌تر از آن در زندگی من وجود داشته باشد تا در رابطه با آن کار کنم. قصد دارم باقی عمر خود را به افزایش دسترسی بیت کوین برای همه صرف کنم. اگر در اسکوئر و توئیتر نبودم، بر روی بیت کوین کار می‌کردم و اگر بیت کوین نسبت به این دو شرکت کمک بیشتری لازم داشت، آن‌ها را ترک می‌کردم تا به بیت کوین بپیوندم.»

وی همچنین در مورد سایر ارزهای دیجیتال گفته است: «سایر کوین‌ها برایم اهمیتی ندارند.»

سیاستمدار معروف آمریکایی: بانک مرکزی باید به‌طور کامل کنار گذاشته شود

ران پال، سیاستمدار معروف آمریکایی، در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ انتقادات تندی علیه سیاست‌های فدرال رزرو مطرح کرده است. او گفته است که سیاست پولی فعلی ایالات‌متحده یک فاجعه است و پیشنهاد داده که فدرال رزرو باید به‌طور کامل کنار گذاشته شده و بیت کوین به‌طور جدی مورد بررسی قرار گیرد. پال با اشاره به پیشنهاد بودجه شش میلیون دلاری جو بایدن که بیشترین هزینه دولت فدرال از زمان جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید، مدعی شده وضعیت فعلی نمی‌تواند دوام چندانی داشته باشد.

ایلان ماسک و دستکاری در بازار

یک کاربر توئیتر با نام Mr.Whale در بخش نظرات توئیت اخیر ایلان ماسک که حاوی هشتگ بیت کوین به همراه ایموجی قلب شکسته بود، اینگونه نوشت: «جامعه بیت کوین ادعا دارد که دستکاری قیمت بیت کوین غیرممکن است، در حالی که ایلان ماسک را به دستکاری قیمت بیت کوین متهم می‌کند. این رفتار اوج دورویی است.»

ماسک نیز در پاسخ موافقت خود را با این کاربر اعلام کرد.

آیا بیت کوین به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید؟

محققان بلومبرگ اظهار کردند، آخرین سقوط قابل توجه بازار رمز ارزها، بیت کوین را به یک دارایی "تخفیف یافته" تبدیل کرده است. در آخرین مقاله خود، آنها استدلال کردند که ممکن است BTC برای مدتی در محدوده ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار باقی بماند، اما هدف نهایی آن تا پایان سال ۱۰ هزار دلار است.

تحلیلگران بر این باورند که روند صعودی بیت کوین در سال ۲۰۲۱ تمام نشده است. آنها در مورد این سوال که کدام سناریو محتمل‌تر است ریزش بیشتر به ۲۰ هزار دلار یا افزایش شدید تا ۱۰۰ هزار دلار، اظهار کردند: "بیت کوین به احتمال زیاد به مقاومت ۱۰۰ هزار دلار برخورد می‌کند و نه ۲۰ هزار دلار."

اگرچه گزارش‌های ماهانه بلومبرگ معمولاً بر روی بیت کوین و وضعیت کلان آن متمرکز است، اما محققان اخیراً به دلیل افزایش محبوبیت اخیر و ارزش دلاری اتریوم از ابتدای سال، اغلب آن را در تحلیل قرار می‌دهند. آنها یک چرخش بالقوه را مطرح کردند که در آن ETH از BTC به عنوان بزرگترین ارز رمزنگاری شده در جهان پیشی خواهد گرفت.

آیا بیت کوین هم به ماه می‌رسد؟

صرافی بیت‌مکس می‌خواهد با همکاری شرکت هوافضای استروباتیک تکنولوژی یک بیت کوین را در سه ماهه آخر امسال به ماه ارسال کند. این شرکت برای ارسال بیت کوین به ماه، یک کوین فیزیکی به ارزش یک واحد بیت کوین تولید خواهد کرد. این در حالی است شرکت اسپیس ایکس، تحت مدیریت ایلان ماسک، می‌خواهد دوج کوین را در سال ۲۰۲۲ به ماه ارسال کند و این بدان معناست که بیت کوین زودتر به ماه می‌رود.

بر اساس اعلام رئیس جمهور السالوادور، این دولت بیتکوین را به عنوان ارز قانونی خود اعلام خواهد کرد.

در اطلاعیه‌ای که امروز در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۱ پخش شد، Nayib Bukele، رئیس جمهور El Salvador، گفت دولت این کشور بیت کوین را به عنوان پول رایج اعلام خواهد کرد. میزبانی این سخنرانی را جک مالرز، بنیانگذار پلتفرم پرداخت شبکه Lightning Strike، بر عهده داشت که با بوکله برای این حرکت تاریخی همکاری کرده است.

السالوادور اولین کشوری است که از یک واحد پول غیر فیات به عنوان پول رایج بهره خواهد برد. از آنجا که بیت کوین به صورت برنامه‌ریزی شده صادر می‌شود و تحت کنترل هیچ شخص ثالث یا بانک مرکزی نیست، السالوادور اکنون به طور منحصر به فرد موقعیت دارد تا از ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین، به ویژه به عنوان ذخیره ارزش و ارز بومی دیجیتال، استفاده کند. مالرز گفت که او یک راهنمای منبع باز برای این فرآیند به نام Bitcoin For Countries ارائه خواهد داد.

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دامیننس چیست؟

لیزر در چشمان رئیس‌جمهور السالوادور

نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور ۳۹ ساله السالوادور، به نشانه حمایت از بیت کوین تصویر جدیدی در حساب توئیتر خود قرار داد که دارای چشمان لیزری است. ابوکیله ۲.۵ میلیون فالوئر در توئیتر دارد و می‌خواهد با ارسال طرحی به کنگره بیت کوین را به یک واحد پولی قانونی در کشورش تبدیل کند. بخشی از مردم السالوادور در قالب برنامه «ساحل بیت کوین» که در مناطق ساحلی این کشور برگزار شد به ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. گفتنی است ۷۰ درصد از مردم این کشور حساب بانکی ندارند.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ دامیننس چیست؟

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس وارزدیجیتال

کد خبر 498918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.