حراج چند میلیون دلاری تابلویی از چرچیل

یک تابلوی رنگ روغن از «وینستون چرچیل» که برای مدتها تصور می‌شد گم شده باشد، به ارزش تخمینی دو میلیون دلار به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روزنامه نیویورک پست، یک نقاشی رنگ روغن که وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق انگلیس در سال ۱۹۲۱ روی بوم آورد، در تاریخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر ۱۴۰۰) در حراجی فیلیپس به فروش گذاشته می‌شود.

این نقاشی که برای سال‌ها گمان می‌رفت گم‌شده باشد، خندق در برکلز (The Moat, Breccles) نام دارد و پیش‌بینی می‌شود بالای دو میلیون دلار چکش بخورد. چرچیل این نقاشی را به ارسطو اوناسیس (Aristotle Onassis) میلیاردر معروف یونانی در حوزه کشتی داری و همسر دوم ژاکلین کندی هدیه کرد و اوناسیس آن را در قایق تفریحی خود، کریستینا، آویخته بود. حالا این تابلو از سوی یکی از وراث خانواده اوناسیس به فروش گذاشته شده است.

بازار نقاشی‌های چرچیل این اواخر حسابی داغ شده است. در حراجی کریستیز لندن که در نخستین روز از ماه مارس (۱۱ اسفند ۹۹) برپا شد، یک مشتری سه تابلوی وی را حدود ۱۶ میلیون دلار خرید. یک تابلوی دیگر از این سیاستمدار معروف انگلیسی که به آنجلینا جولی ستاره معروف هالیوودی تعلق داشت نیز در همان حراجی به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش رفت؛ این تابلو که مناره مسجد الکتبیه (Tower of the Koutoubia Mosque) نام داشت و رشته‌کوه‌های اطلس را در پس زمینه مسجد قرن دوازدهمی الکتبیه مراکش نشان می‌داد، به ارزش تخمینی دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار تا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش گذاشته شده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 498885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.