شهرهای آمریکایی با برنامه‌های بازیافتی آینده نگر

شهرهایی مانند فینیکس، نیویورک، لس‌آنجلس، سانفرانسیسکو، سیاتل و پورتلند اهداف واقع گرایانه‌ای برای افزایش میزان بازیافت زباله‌ها در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری‌های سراسر ایالات متحده آمریکا در ۲۰ سال گذشته به طور مداوم در حال افزایش میزان بازیافت زباله‌ها یا انتقال زباله‌های جامد شهری (MSW) به محل دفن زباله هستند. در حقیقت، آمار بازیافت ملی از زمان آغاز هزاره سوم بیش از ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به نظر می‌رسد که شهرهای مختلف آمریکا به منظور افزایش میزان بازیافت زباله سالیانه از روش‌های جدیدتری استفاده می‌کند، بعضی از شهرها نیز از برنامه‌های بازیافتی خلاقانه استفاده می‌کنند. امید است که شهرهای مختلف دنیا از این روش‌های جدید و خلاقانه به کار رفته شده، استفاده کنند تا میزان بازیافت زباله را افزایش دهند. در ادامه به معرفی و بررسی شهرهای آمریکا با برنامه‌های بازیافتی تفکر رو به جلو می‌پردازیم.

شهرهای آمریکایی با برنامه‌های بازیافتی آینده نگر

سیاتل

اجرای برنامه بازیافت تجاری سیاتل در سال ۲۰۱۳ اجباری شد، این شهر در سال ۲۰۱۰ میلادی سیاست زباله صرف را اتخاذ کرد. هدف از به‌کارگیری سیاست ذکر شده، طراحی و مدیریت محصولات و فرآیندهای به منظور از بین بردن و سوزاندن زباله بوده است. علاوه بر این، شهر سیاتل منابع بی‌شماری را فراهم کرده است که به شهروندان و تاجران کمک می‌کند زباله‌ها را به صورت مؤثرتر بازیافت کنند. یکی از این منابع، برنامه Recycle-It است که قابل نصب بر گوشی‌های هوشمند و تبلت است، کاربران با استفاده از این برنامه می‌توانند روزهای جمع‌آوری زباله توسط نیروهای شهرداری، اطلاعات مربوط به بازیافت، و دیگر موضوعات مرتبط را بررسی کنند. علاوه بر این، سایت‌های محلی کمپوست و سطل‌های زباله کوچک‌تر در سطح شهر در نظر گرفته شده است تا زباله‌ها به صورت موثرتری جداسازی و بازیافت شوند.

شهرهای آمریکایی با برنامه‌های بازیافتی آینده نگر

سانفرانسیسکو

سانفرانسیسکو در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ میلادی اعلام کرد که قصد دارد میزان دفع زباله را تا سال ۲۰۱۰ به ۷۵ درصد برساند و هدف زباله صفر را نیز برای سال ۲۰۲۰ میلادی در نظر گرفت. این تصمیم یکی از سیاست‌های بلندپروازانه زباله صفر در نظر گرفته شده بود. شهر سانفرانسیسکو یکی از اولین برنامه‌های جمع‌آوری کمپوست در ایالات متحده و همچنین ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی را در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی کرد. هم اکنون برنامه‌ها و قوانین بی شماری وجود دارد که باعث کاهش میزان تولید زباله و افزایش میزان بازیافت زباله می‌شود.

شهرهای آمریکایی با برنامه‌های بازیافتی آینده نگر

نیویورک

نیویورک یکی از شهرهایی است که برای بازیافت زباله برنامه‌هایی آینده‌نگرانه در نظر گرفته است. هدف از اجرای این برنامه‌ها در نیویورک دستیابی به "زباله صفر" تا سال ۲۰۳۰ میلادی است، رویکرد اتخاذ شده در نیویورک در زمینه بازیافت زباله موج جدیدی را در شهر به وجود آورده است. رهنمودهای "زباله صفر" معماران، برنامه‌ریزان، توسعه دهندگان، مقامات شهری، حمل کنندگان زباله، کارشناسان بازیافت، مدیران ساختمان، صاحبان مشاغل و عموم مردم را تشویق می‌کند برای بازیافت زباله‌های موجود به روش‌ها و سیستم‌های جدید همکاری لازم را انجام دهند. وزارت بهداشت شهر نیویورک (DSNY) به منظور افزایش میزان بازیافت زباله‌ها، اطلاعاتی را به صورت رایگان در اختیار شهروندان و انواع سازمان‌ها قرار می‌دهد.

فینیکس

شهر فینیکس اخیراً چندین میلیون دلار در یک طرح بازیافت وسیع زباله سرمایه‌گذاری کرده است، هدف از اجرای این طرح دستیابی به "زباله صفر" تا سال ۲۰۵۰ میلادی است. این شهر به منظور مدیریت پسماند از یک رویکرد واقع‌گرایانه و برنامه‌ریزی شده استفاده کرده است. شهر فینیکس بر خلاف دیگر شهرها که اهداف غیر واقعی برای خود تعیین می‌کنند، اهداف واقع‌گرایانه را در نظر گرفته است که با تغییرات در آینده سازگار خواهد بود، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که زباله‌های موجود در این شهر با روش مؤثری بازیافت خواهند شد.

شهرهای آمریکایی با برنامه‌های بازیافتی آینده نگر

پورتلند

شهر پورتلند قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی، میزان بازیافت زباله را به ۹۰ درصد برساند، بنابراین شهروندان و تجارت‌ها در زمینه افزایش میزان بازیافت زباله و کاهش میزان تولید زباله آموزش می‌بینند. منابع زیادی به منظور افزایش آگاهی افراد در مورد بازیافت، کمپوست و تغییرات آب و هوایی در دسترس افراد قرار گرفته شده است، در این صورت نسل‌های آینده ابزار و مهارت‌های لازم برای دستیابی به زباله صفر را کسب خواهند کرد.

لس‌آنجلس

اجرای طرح زباله صفر در لس‌آنجلس باعث می‌شود میزان دفع زباله تا سال ۲۰۲۵ میلادی، ۹۰ درصد و تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۹۷ درصد شود. این طرح که در سال ۲۰۱۳ میلادی مطرح شد، تولید کنندگان و مصرف کنندگان را تشویق می‌کند برای داشتن یک شهر تمیزتر نهایت تلاش خود را بکنند. اطلاعاتی در مورد بازیافت مؤثر زباله و کاهش میزان تولید زباله در اختیار شهروندان و تجارت‌ها قرار گرفته است که باید آن را از وب سایت Rethink LA دانلود کنند.

شهرهای آمریکایی با برنامه‌های بازیافتی آینده نگر

کد خبر 498715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.