آنالیز عملکرد تیم ملی مقابل هنگ کنگ با امید داریان

یک آنالیزور حرفه ای فوتبال به بررسی عملکرد شاگردان اسکوچیچ در گام نخست و نقاط ضعف و قوت آن ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین دیدار خود در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، توانست سه بر یک هنگ کنگ را از پیش رو بردارد. ملی‌پوشان اگر چه روز بی دردسری مقابل حریف شرق آسیایی خود تحمل کردند اما برخی نکات نمایش نخست ایران در بحرین، می‌تواند نگران کننده باشد. شاگردان اسکوچیچ در دقایقی بی نظم و ناهماهنگ در زمین به گردش توپ پرداخته و به نظر می‌رسید هدف نهایی از حرکات خود در میدان مسابقه را نمی‌دانند. با این در فاز تدافعی همه چیز خوب پیش می‌رفت تا در یک غافلگیری، هنگ‌کنگی ها روی تنها حمله شان در طول نود دقیقه به گل رسیدند تا زنگ خطر فاز تدافعی ایران برای دیدارهای حساس با بحرین و عراق به صدا در آید. عملکرد تیم ملی مقابل هنگ کنگ در نخستین گام خود از دور برگشت انتخابی جام جهانی توسط امید بندی داریان، دارنده مدرک آنالیزوری فوتبال از باشگاه بارسلونا اسپانیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا بررسی شده که در ادامه می‌خوانیم:

قایدی سوپرایز تیم ملی؟

عملکرد خط حمله ایران در نیمه اول با ۴۵ دقیقه دوم مصاف با هنگ کنگ قابل قیاس نیست. ملی‌پوشان در نیمه نخست با ریختن توپ از چپ و راست به محوطه حریف، چند موقعیت خطرناک خلق کردند اما پس در نیمه دوم دیگر حتی خبری از این تاکتیک نصف و نیمه تیم ملی نبود و این گونه به نظر می‌آمد که تیم ملی برنامه ویژه ای برای ادامه بازی ندارد.

آنالیز عملکرد تیم ملی مقابل هنگ کنگ با امید داریان

آنالیز: باید نسبت به داشته‌هایمان از تیم ملی توقع داشته باشیم. اگر محدود بودن بازی تدارکاتی و تمرین و عدم هماهنگی بازیکنان را در نظر بگیریم، با همه این تفاسیر بازی تیم ملی در نیمه اول نمره قبول گرفت هر چند تمرکز لازم در تاکتیک‌ها دیده نمی‌شد و بازیکنان بی هدف از جناحین ارسال کرده و سعی در فشار به هنگ کنگ داشتند. زوج صادق محرمی و قلی زاده در این بازی بیشتر از هر زوجی دیده شد؛ این زوج دلیلی بود تا کمی خوشبینانه‌تر و امیدوارانه تر به بازی‌های آینده نگاه کنم اما نمی‌توانم از نگاه احساسی اسکوچیچ در تعویض‌ها بگذرم. ۸۰ درصد از تعویض‌ها تیم ملی در این دیدار در فاز تهاجمی بوده تقریباً اکثر بازیکنان جلو زن بودند. این ناهماهنگی از آنجا بیشتر به چشم خورد که در بازی قبلی تیم ملی مقابل سوریه، تعویض قائدی برای ما بسیار مثبت بود. قطعاً قایدی می‌تواند مقابل بحرین سوپرایز ایران باشد. ضمن اینکه با تعویض کاوه رضایی به هیچ وجه موافق نبودم.

نیاز به تعویض دفاع مرکزی تیم ملی

دروازبانان و مدافعین تیم ملی که شاکله‌ای از خط عقب پرسپولیس چند سال اخیر در آن توپ می‌زدند، با وجود اینکه مقابل هنگ کنگ یکی از آرام‌ترین روزهایشان را سپری کردند ولی گل هنگ‌کنگی در دقیقه ۸۵، عملکرد آنها را زیر سوال برده و هواداران تیم ملی را نگران کرد چرا که هنگ کنگ تنها یک حمله به روی دروازه ایران داشت که همان نیز به گل تبدیل شد. چنین اتفاقی در شرایطی افتاده که عملاً امکان ترمیم دفاع که معمولاً ساختار یافتنش زمان بر است وجود ندارد و به زودی، شاگردان اسکوچیچ باید مقابل عراق و بحرین صف آرایی کنند.

آنالیز عملکرد تیم ملی مقابل هنگ کنگ با امید داریان

آنالیز: قطعاً موضوع نگران کننده‌ای است و باید حرفه‌ای تر اندیشید. نمی‌دانم این گل ناشی از ضعف دفاعی بود یا دست کم گرفتن حریف، ولی در هر صورت ضعف بزرگی بود هنگ‌کنگی ها روی سر مدافعان ما ضربه سر بزنند و این نکته می‌تواند برای تیم ملی ایران جلوی بحرین و عراق سنگین تمام شود. مدافعان و دروازبان هر لحظه باید آماده باشند. آنها مسئولیت سنگینی دارند. به عقیده‌ام به جابجایی در دفاع مرکزی تیم ملی نیاز است.

کد خبر 498689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.