فاز دوم پارک کفود شاندرمن اجرا می شود

شهردار شاندرمن گفت: فاز دوم اجرای طرح پارک جنگلی کفود، شامل احداث رستوران، کافی شاپ، پیاده راه و تکمیل آلاچیق ها و سکوی نصب چادر، سردر ورودی و کیوسک نگهبانی در دستور کار قرار دارد.

مرتضی شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طرح پارک جنگلی کفود شاندرمن را در سال ۸۸ توانستیم از منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان مجوز ۳۲ هکتار عرصه جنگلی شفارود را برای احداث پارک جنگلی دریافت کنیم.

وی افزود: بعد از انتخاب مشاور روند اجرای طرح را در قالب کتابچه‌ای تهیه کردیم که در نهایت شهریور ۱۳۹۲ با پایان یافته دوره مدیریت شهری طرح به اتمام رسید.

شهردار شاندرمن ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ شهردار وقت کتابچه طرح را اصلاح کرد و مساحت اجرای این طرح را از ۳۲ هکتار به ۲۷ هکتار کاهش داد و پیست اسب سواری که در طرح پیش بینی شده بود را حذف کرد.

وی عنوان کرد: با آغاز بکار شورای اسلامی دوره پنجم بنده مجدد تکمیل طرح در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

شهبازی خاطرنشان کرد: در فاز نخست پارک جنگلی کفود، طبق دفترچه تهیه شده، امکاناتی همچون سرویس بهداشتی مجزا برای بانوان و آقایان، چهار عدد آلاچیق برای استراحت، چهار سکوی بتنی نصب چادر، نیمکت‌های فلزی برای نشستن و پایه‌های روشنایی به تعداد ۴۵ عدد احداث شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح سنگفرش ورودی پارک به مساحت ۹۰۰ متر مربع و در داخل پارک به طول ۳۰۰ متر مربع، پیاده رو بدون سنگفرش به طول ۸۵۰ متر مربع، نقاشی دیواری و مجسمه برای زیبایی بصری پارک، بازسازی برکه‌های آب با سنگ رودخانه‌ای اجرا شده است.

شهردار شاندرمن یادآور شد: فاز نخست این طرح در شهریورماه سال گذشته به بهره برداری رسید و برای اجرای این طرح درمجموع ۹ میلیارد ریال هزینه شده که یک میلیارد و ۱۰ میلیون ریال آن از اعتبارات کمیته برنامه ریزی استان گیلان بوده و مابقی بودجه از منابع داخلی شهرداری تأمین شده است.

وی افزود: فاز دوم پارک کفود شامل احداث رستوران، کافی شاپ، پیاده راه، تکمیل آلاچیق‌ها و سکوی نصب چادر، سردرب ورودی و کیوسک نگهبانی در دستور کار قرار دارد.

شهبازی خاطرنشان کرد: مقدمات اجرای فاز دوم طرح توسط مدیریت شهری آماده شده و اجرای آن نیازمند تخصیص بودجه از سوی کمیته برنامه ریزی استان است.

وی تاکید کرد: با تکمیل فازهای بعدی این طرح، پارک جنگلی کفود در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های گردشگری شاندرمن و استان گیلان تبدیل می‌شود و شهروندان و گردشگران می‌توانند با حضور در این پارک از فضای بکر و طبیعی آن لذت ببرند.

به گزارش ایمنا، شهر شاندرمن از توابع شهرستان ماسال و در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 498562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.