سرچشمه نفوذ کلام و اقتدار امام، اخلاص است

شهردار قم گفت: تلخی حوادث پانزدهم خرداد بسترساز شیرینی پیروزی و تداوم انقلاب بود و سرفصلی مهم و یک مبدا مؤثر برای تاریخ تحولات ایران اسلامی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی سقائیان نژاد در اینستاگرام خود نوشت:

"تاریخ معاصر ایران، نقاط عطف و حساس چندی را پشت سر نهاده است که قیام پانزده خرداد ۱۳۴۲، یکی از مهم‌ترین آنهاست و با آسمانی شدن امام راحل، چهاردهم خرداد هم اهمیت خاصی پیدا کرده است. تلخی حوادث پانزدهم خرداد بسترساز شیرینی پیروزی و تداوم انقلاب گردید و سرفصلی مهم و یک مبدا مؤثر برای تاریخ تحولات ایران اسلامی شد. این انقلاب، انقلابی منحصر به فرد است و تئوری‌ها و نظریه‌های سیاسی متداول را به چالش کشید و انحصار فهم در چارچوب مفاهیم خاص را متحول ساخت.

بی شک همانگونه که عاشورا، سرفصلی بی بدیل برای کتاب بیداری تاریخ، ظلم ستیزی و مقاومت در مقابل ظالمان است؛ پانزدهم خرداد هم تجلی درس آموزی از این سرمشق عملی است.

اندیشه سیاسی این مجاهد نستوه که منبعث از آموزه‌های دینی است؛ گفتمان جدیدی در صحنه روابط بین‌الملل بوجود آورد که تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران کلان نظام بین الملل از این معجزه قرن متحیر ماندند و به خوبی شاهدیم که سرچشمه ی نفوذ کلام و اقتدار امام، اخلاص ایشان است.

چهاردهم و پانزدهم خرداد فرصتی مغتنم برای بازشناسی آرمان‌ها، اندیشه‌های امام راحل، تبیین ابعاد شخصیتی حضرت امام و تجدید پیمان با اهداف ایشان است و می‌توان این حماسه سازی را با حضورگسترده و حداکثری در انتخابات به حماسه دیگری تبدیل نمود.

بی تردید فقدان آن عبد صالح خدا برای ملت قدرشناس ایران همواره ضایعه‌ای جبران ناپذیر خواهد بود و خداوند متعال را شاکریم که حقیقت همیشه زنده حضرت امام در کالبدی جدید تبلور یافت که اقتدارش زبانزد دوست و دشمن بوده و وسعت شناخت دشمنان از دوستان گوی سبقت را ربوده است و در پی ارتحالی جانسوز، انتخابی دشمن سوز ایجاد شد.

اینجانب ضمن تسلیت چهاردهم خرداد سالروز آسمانی شدن روح خدا و پانزدهم خرداد که یادآور پایمردی‌ها و دلاوری‌های آزاد مردانی است که با نثار خون خویش نقطه عطفی در مبارزات مردم ایران علیه نظام ستمشاهی به وجود آوردند؛ از خداوند متعال می‌خواهم که به ما توفیق پاسداری انقلاب و پاسداشت خون شهدا را تحت زعامت ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی عنایت فرماید. "

سرچشمه نفوذ کلام و اقتدار امام، اخلاص است

کد خبر 498435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.