اتحادیه اروپا: قتل‌های هدف‌مند «هزاره‌ها» متوقف شود

نمایندگی سیاسی اتحادیه اروپا گفت: کسانی که در رویداد حمله بر مکتب سیدالشهدا جان باختند، دوباره زنده نمی‌شود؛ اما راه آنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، نمایندگی سیاسی اتحادیه‌ی اروپا درکابل، گفته است که هدف قرار دادن مردم هزاره باید متوقف و جرایمی که علیه آن‌ها صورت گرفته، بررسی شود.

اتحادیه اروپا در کابل، دیروز (پنج‌شنبه) در تویتی، نوشته است که توماس نیکلسون، نماینده‌ی ویژه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای افغانستان، با دانش‌آموزان دختری که از حمله بر مکتب سیدالشهدا در غرب کابل جان سالم به در برده اند، دیدار کرده است.

نمایندگی سیاسی اتحادیه‌ی اروپا گفته است، کسانی که در رویداد حمله بر مکتب سیدالشهدا جان باختند، دوباره زنده نمی‌شود؛ اما راه آنان ادامه دارد.

این در حالی است که شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز اعلام کردند که حکومت باید جلو نسل‌کشی مردم هزاره را بگیرد و اجازه ندهد، فاجعه‌ای که در عراق به وجود آمد، در افغانستان نیز تکرار شود.

برخی از اعضای مجلس در نشست روز گذشته، تأکید کردند که اگر حکومت توانایی دفاع از مردم را ندارد، اجازه دهد که مردم خود امنیت شأن را تأمین کند. علی‌اکبر قاسمی، نماینده غزنی در مجلس نمایندگان، گفت که بارها مردم غرب کابل هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند؛ اما هر بار به فراموشی سپرده می‌شود و حکومت هیچ اقدامی برای تأمین امنیت مردم نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 498431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.