ایران ۳ ـ هنگ‌کنگ ۱/ دشت اول تیم ملی در بحرین

تیم ملی فوتبال کشورمان موفق شد با نتیجه سه بر یک از سد حریف خود بگذرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۹ در نخستین گام خود در دور برگشت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی به مصاف هنگ‌کنگ رفته است که ایران با نتیجه سه بر یک موفق شد سه امتیاز ارزشمند را کسب کند.

مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲

دیدار تیم‌های ایران و هنگ‌کنگ

ورزشگاه: المحرق، منامه (بحرین)

تماشاگر: -

گل‌ها: علی قلی‌زاده (دقیقه ۲۳- برای ایران) - وحید امیری (دقیقه ۶۱- برای ایران) - کریم انصاری‌فر (دقیقه ۸۳- برای ایران) - کوون سی سی (دقیقه ۸۵- برای هنگ کنگ)

اخطار: مهدی ترابی (دقیقه ۹۰+۱- از ایران)

اخراج: -

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، سعید عزت الهی (دقیقه ۵۸- میلاد محمدی)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۵۸- سامان قدوس)، احمد نورالهی، مهدی طارمی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده، سردار آزمون (دقیقه ۶۹- کاوه رضایی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

هنگ‌کنگ: یاپ هونگ فای، تسوی ونگ کیت (دقیقه ۴۶- وای کینگ سی)، فانگ هینگ وا، هلیو جوزه گونکالوس، هونگ یانگ، سون مینگ هیم (دقیقه ۸۰- کوون سی سی)، او متیو الیوت، دیگو الی موری را، لیونگ کوون چونگ (دقیقه ۷۰- وونگ وی)، چان شینیچی، تونگ کینگ من

سرمربی: میکسو پاتلاینن

داور: ادهم مخادمه (اردن)

شرح بازی:

ایران بازی را تهاجمی آغاز کرد و از همان ابتدا برتری مطلقی نسبت به حریف داشت. تیم ملی در دقایق ابتدیی به چند موقعیت خطرناک رسید ولی حاصلی به همراه نداشت. تاکتیک شاگردان اسکوچیچ برای دور زدن دفاع چند لایه و بسته هنگ‌کنگی‌ها، پاس کاری در عرض و ارسال‌های بلند به روی دروازه حریف است که تاکنون چندان مؤثر واقع نشده است.

حملات ایران ادامه پیدا کرد تا در بیست و سومین دقیقه علی قلی‌زاده از گوشه سمت چپ محوطه و از زاویه بسته دروازه هنگ کنگ را فرو ریخت. بعد از گل بازی کمی آرام‌تر شد و تیم ملی که به خواسته خود رسیده، با آرامش به دنبال حفظ نتیجه و افزایش گل‌های خود است. با این وجود توپی دیگر از خط دروازه‌ها رد نشد تا برتری شکننده ملی‌پوشان راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با حلقه سنگین مهاجمان ایرانی روی دفاع هنگ کنگ شروع شد. با این حالی دقایقی بعد بازی آرام شد و اشتباهات بازیکنان تیم ملی افزایش یافت. با این وجود اسکوچیچ با تعویض‌هایی سعی کرد طراوت را به تیم ملی باز گرداند. دقیقه ۶۱ وحید امیری با استفاده از توپ برگشتی، شوتی را زد که پس از برخورد به دفاع حریف، وارد دروازه هنگ کنگ شد تا خیال ملی‌پوشان از برد آسوده شود.

بعد از این گل بازی دوباره آرام شد تا در دقیقه ۸۳ با حرکت تکنیکی ترابی و بغل پا ساده انصاری فر، ایران به سومین گل دست یابد. با این وجود دو دقیقه بعد، کوون سی سی که تازه به میدان آمده بود، روی سانتر و ضربه سر هنگ کنگ را به گل رساند تا آن‌ها یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

شرح گل‌:

۰-۱ (دقیقه ۲۳- علی قلی‌زاده) - قلی‌زاده با از پیش رو برداشتن مدافع پیش رو در سمت چپ خط دفاعی هنگ‌کنگی، با بغل پایی از زاویه بسته دروازه را باز کرد تا نخستین گل ایران در منامه، سوپر گلی از زاویه بسته باشد.

۰-۲ (دقیقه ۶۱- وحید امیری) - توپ برگشتی از محوطه جریمه جلو امیری افتاد و شوت محکم او پس از برخورد به دفاع هنگ کنگ ارتفاع گرفت تا بالاتر از دستان هونگ فای وارد دروازه شود.

۰-۳ (دقیقه ۸۳- کریم انصاری‌فر) - مهدی ترابی با تکنیک خود مدافع حریف را از پیش رو برداشته و پاسی را در دهانه دروازه برای کریم انصاری فر فرستاد تا او هم به راحتی دروازه را برای بار سوم باز کند.

۱-۳ (دقیقه ۸۵- کوون سی سی) - هنگ کنگی‌ها با استفاده غافل‌گیری ملی پوشان که در شادی سومین گل خود بودند، با سانتری به روی دروازه و ضربه سر کوون سی سی به گل رسیدند.

دقایق حساس:

دقیقه ۱- کرنر ارسالی ایران به تیر دوم اشتباه هنگ‌کنگی‌ها را به همراه داشت ولی مدافعان سرخ‌پوش هر طور که بود توپ را دور کرد.

دقیقه ۲- سانتر تند تیز بازیکنان تیم ملی با اثر گذاری به سمت دروازه حریف رفت و هونگ فای دفع ناقصی داشت.

دقیقه ۵- علیرضا جهانبخش که قصد داشت پاس کات بکی را بفرستد، به نظر می‌رسید توپ به دست مدافع هنگ‌کنگی خورده ولی داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۶- طارمی که پشت به دروازه هنگ‌کنگ صاحب توپ شد، قصد داشت بچرخد با ضربه مدافع هنگ‌کنگ به زمین افتاد ولی باز هم داور اردنی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه ۱۷- پاس بلند و هوشمندانه نورالهی در فضا خالی محوطه به آزمون رسید ولی پاس او به طارمی در دهانه دروازه را هنگ‌کنگی‌ها قطع کردند.

دقیقه ۱۸- بغل پا عزت الهی به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴- ارسال قلی زاده با ضربه سر آزمون همراه شد که با فاصله اندک از بالا تیر دروازه هنگ کنگ به اوت رفت.

دقیقه ۸۶- شوت نورالهی پس از دفع با دستان گلر هنگ کنگ به تیرک دروازه خورد.

نکات ویژه:

* با تصمیم عجیب کنفدراسیون آسیا، هوای هم‌اکنون شهر منامه در زمان برگزاری دیدار ۳۷ درجه سانتی‌گراد و رطوبت بسیار بالا است.

* در چند صحنه در نیمه اول بازیکنان ایران اعتقاد به پنالتی داشتند ولی داور خطایی تشخیص نداد.

* دقیقه ۳۰ داور بازی را برای کولینگ بریک متوقف کرد تا بازیکنان در هوای گرم، آبی بنوشند.

کد خبر 498352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.