انجام بیش از ۱۹ هزار تست پی سی آر در مبادی مرزی کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۱۹ هزار و ۷۴۲ تست پی سی آر برای شناسایی بیماران کرونایی توسط امدادگران در ۱۷ مرز رسمی کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور افزود: طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور با همکاری جمعیت هلال احمر همراه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ٢٠ اسفندماه کلید خورده و تا صبح روز ۱۳ خرداد ماه، ۳۳۸ هزار و ۶۳۵ نفر از مسافران کنترل و غربالگری شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: در این مدت ۴۷ هزار و ۷۸۰ مورد تست فوری و ۱۹ هزار ۷۴۲ مورد تست پی سی آر از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: این طرح با مشارکت ۴۷۱ نیروی عملیاتی در ١۶ استان در حال اجراست.

ولی پور ادامه داد: همان طور که گفته شد این طرح با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

وی افزود: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر به عنوان نیروهای عملیاتی در مبادی ورودی ۱۷ مرز فعال در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های پنج نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می‌گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.‌

منبع: ایرنا

کد خبر 498223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.