آهنربایی شدن بدن با دریافت واکسن کرونا صحت علمی ندارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: انتشار اخباری مبنی بر آهنربایی شدن بدن افرادی که واکسن دریافت کردند، صحت علمی ندارد و انتشار این اخبار در فضای مجازی اهداف مغرضانه‌ای را دنبال می‌کند.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص انتشار کلیپی با محتوای آهنربایی شدن بدن افرادی که واکسن کرونا ویروس را دریافت کردند، اظهار کرد: طرح این اخبار صحت علمی ندارد و انتشار آن‌ها در فضای مجازی اهداف مغرضانه‌ای را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: افراد نباید هر خبری را قبول کنند و تنها اخبار را از منابع علمی و ذی‌صلاح پیگیر شوند تا دچار سردرگمی و نگرانی نشوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: موضوع آهنربایی شدن بدن افرادی که واکسن کرونا ویروس دریافت کرده‌اند را هنوز هیچ مرجع معتبر علمی در دنیا و کشور تأیید نکرده است.

وی با تاکید بر این که تاکنون عوارض خاص و غیرعادی برای واکسن‌های کرونا اعلام نشده است، تصریح کرد: عوارض واکسن از جمله تب، بدن درد و درد در محل تزریق از جمله عوارض واکسن کرونا است که موقتی است و رفع می‌شود، پس افرادی که در گروه‌های هدف قرار دارند بر اساس دریافت پیامک در روز و ساعت مقرر برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند تا بتوانیم به کنترل کرونا در جامعه نزدیک‌تر شویم.

کد خبر 498211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    0 0
    مادر من دوزاول واکسن روزده بدنش آهنربایی شده قاشق وکلیدوحلقه مسی حتی سکه به بدنش میچسبه این دلیلش چیه؟