تیم ملی هنگ کنگ را بشناسید + جزئیات

رقیب امروز تیم ملی اگر چه تیم ناشناسی است ولی دفاع اتوبوسی با دستور سرمربی فنلاندی را احتمالا اجرا کند که ممکن است ملی‌پوشان کشورمان را به دردسر بیندازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین گام خود در دور برگشت مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی در المحرق بحرین به مصاف هنگ‌کنگ خواهد رفت. حریف جنوب شرقی تیم ملی آوازه چندان بلندی در فوتبال قاره کهن ندارد و بیشتر به واسطه آسمان خراش‌ها، مراکز تجاری و البته فیلم‌های جکی چان، کارگردان سرشناس هنگ‌کنگی شناخته می‌شود. هنگ‌کنگ کلان شهری خود مختار در جنوب شرقی چین و همجوار دریای چین جنوبی است.

تیم ملی هنگ کنگ در آخرین رنکینگ فیفا در جایگاه ۱۴۴ جهان ایستاد و این در حالی است که این کشور تنها یک بار در سال ۱۹۹۴ موفق به کسب رنکینگی دو رقمی شده و در سایر موارد، در همین حوالی پرسه زده است. آن‌ها دستاورد چندانی در فوتبال حرفه‌ای خود ندارند و تنها یک بار موفق به راهیابی به نیمه‌نهایی جام ملت‌های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۸ ایران شدند ولی پس از آن هرگز رنگ این تورنمنت را ندیدند. هنگ‌کنگی‌ها در اتفاقی نادر، سال ۲۰۰۹ مدال طلا فوتبال بازی‌های شرق آسیا را در فینال از ژاپنی‌ها ربودند تا نخستین افتخار فوتبالی خود را جشن بگیرند.

تیم ملی هنگ کنگ را بشناسید + جزئیات

هنگ‌کنگ و ۵۶۲ روز دوری از میادین!

سرخ‌پوشان جنوب چین که با لقب "قدرت" در میان تیم‌های ملی شناخته می‌شوند تا اینجا مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی با ۵ امتیاز در رده چهارم جدول گروه C قرار داشته و امید چندانی برای صعود به دور بعد ندارند. نکته جالب در خصوص هنگ کنگ این است که این تیم بعد از آخرین مصاف در آبان ماه ۹۸ مقابل کامبوج پیش از تعطیلی رقابت‌های انتخابی به دلیل شیوع ویروس کرونا، هرگز در هیچ مسابقه‌ای به میدان نرفته و در واقع بعد از ۵۶۲ روز دوری از میادین، بازیکنان هنگ‌کنگی در غالب تیم ملی این کشور رو در روی ایران قرار می‌گیرند.

تیم ملی هنگ کنگ را بشناسید + جزئیات

مهاجم سیه چرده، شانس اول چشم بادامی‌ها

بازیکنان تیم ملی هنگ کنگ اغلب در لیگ این کشور توپ می‌زنند و پیش از شیوع کرونا، چند لژیونر شاغل در لیگ چین را نیز دارا بودند. خطرناک‌ترین بازیکن هنگ کنگ که احتمال شانس اول گلزنی مقابل ایران به شمار می‌رود، الکس تایو نیجریه الاصل است که با مهاجرت به این بندر شرق آسیایی، توانسته مجوزهای لازم برای بازی با لباس تیم ملی هنگ‌کنگ را به دست آورد.

تیم ملی هنگ کنگ را بشناسید + جزئیات

ضد حمله و جاگیری هوشمندانه مهاجمین

تایو مقصد بیشتر ضد حملات هنگ کنگی‌ها است که به خاطر سرعت بالای بازیکنان این تیم، یکی از تاکتیک‌های اصلی شان به شمار می‌رود. آن‌ها پس از آغاز ضد حمله با بردن توپ به سمت راست، با سانترهایی در فضا خالی محوطه که بازیکنان‌شان تبحر خاصی در جای‌گیری در آن مناطق را دارند، سعی در گشودن دروازه رقبا دارند.

شاه کلید نفوذ به دفاع هنگ‌کنگ چیست؟

در سوی دیگر میدان، هنگ کنگ بازی بسته و اغلب با دفاع مستحکم و چند لایه را ارائه می‌دهد که گذر از آن چندان آسان به نظر نمی‌رسد. با مروری بر دیدارهای آخر آن‌ها مقابل عراق و بحرین که به ترتیب با شکست و تساوی آن‌ها همراه بود، به راحتی می‌توان شاه کلید بازگشایی قفل خط دفاعی هنگ کنگ را به دست آورد. میانگین قد هنگ‌کنگی‌ها باعث شد تا عراقی‌ها با ارسال‌های هوایی از برتری خود استفاده کرده و به گل برسند. این در حالی است که بحرینی‌ها که قصد نفوذ از جناحین و ارسال پاس کات بک در هجده قدم هنگ کنگ را داشتند به یک امتیاز بسنده کردند.

تیم ملی هنگ کنگ را بشناسید + جزئیات

نکته بعدی در خصوص عقب زمین هنگ کنگ دست پاچگی مدافعان و البته در اختیار گذاشتن بیش از حد فضا برای شوت زنی حریفان است؛ حربه‌ای که عراق و بحرین به خوبی از آن بهره بردند ولی درخشش یاپ هونگ فای، گلر هنگ کنگ مانع از گلزنی‌شان از راه دور شد. با این وجود شوت زنی می‌تواند یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های شاگردان ویلموتس برای گشودن دروازه هنگ کنگ باشد.

کد خبر 498204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.