برنامه دوسالانه سلامت در منطقه اکو با پیشنهاد ایران تصویب شد

وزیر بهداشت گفت: نشست وزرای بهداشت کشورهای عضو اکو شامل افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و پس از ۵ سال که آخرین بار آن در ژنو بود، با دعوت ایران و ریاست وزیر بهداشت ایران تشکیل شد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، دکتر سعید نمکی در حاشیه چهارمین اجلاس وزرای بهداشت کشورهای اکو که به میزبانی مجازی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امروز یک بیانیه با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار تصویب شد و برنامه دوسالانه سلامت در منطقه اکو برای اولین بار به تصویب رسید.

وی افزود: مهمترین محورهای این بیانیه شامل اهداف توسعه پایدار، تقویت سیستم سلامت در دستیابی به پوشش همگانی سلامت، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دار و بیماری‌های غیرواگیر، شرایط اضطراری در حوزه سلامت به ویژه امروز که با کووید ۱۹ روبرو هستیم، بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این نشست بحث‌های مختلفی از جمله همکاری در زمینه رفت و آمدهای مرزی، کنترل بیماری کووید ۱۹ و بیماری‌های نوپدید و واگیردار، تقویت کشورها، تبادل اطلاعات در زمینه ساخت واکسن، دارو، تجهیزات پزشکی و دسترسی بیشتر به خدمات بهداشتی و درمانی مطرح شد که می تواند هم در زمینه ارتقای سلامت و هم در زمینه ارتقای اقتصاد کشورهای اکو موثر باشد.

نمکی یادآور شد: امیدواریم که این همکاری بین کشورهای اکو در زمینه سلامت بتواند راهکارهای تازه ای را برای همکاری بین بخشی و بین کشوری ایجاد کند و بتوانیم در مورد کنترل بیماری کووید ۱۹ گام‌های موثرتری را در کنار همدیگر برداریم.

کد خبر 498140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.