از تراکم ۶۰ درصدی نیروی اضافه در شهرداری تا مغایرت‌های طرح تفصیلی خرم‌آباد

انتخابات شوراهای شهر، ضعف در آسفالت شهری و اقدامات اصلاح شهرداری در زمینه‌های اقتصادی مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در یکصد و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر خرم آباد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رستم کوشکی در این جلسه با اشاره به اهمیت آسفالت معابر شهری، اظهار کرد: اجرای عملیات آسفالت در سطح شهر تعطیل است و شورای شهر روزانه شاهد مراجعات مردم است که ناامید از شهرداری‌های مناطق و مرکزی هستند.

وی افزود: بارها به مناطق سه گانه و مرکزی نامه فرستاده‌ایم و تلفن زده و پشت تریبون صحبت کرده‌ایم ولی حقیقت امر این است که یا به منطقه‌ای ورود نمی‌کنند یا این که یک کوچه که آسفالت شد بلافاصله دستگاه و تجهیزات را به منطقه دیگری می‌فرستند و مردم بابت این قضیه گلایه‌مند هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد تاکید کرد: شهردار یا معاونت عمرانی جوابگو باشند تا ما هم بیش از این شرمنده مردم نباشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.

کوشکی با اشاره چندباره به مغایرت‌های طرح تفصیلی، گفت: بارها گفته‌ام و تکراری شده است طرح تفصیلی شهر خرم آباد مغایرت‌های فراوانی دارد و هر روز در این زمینه مراجعه‌ کننده داریم که مجوز ساخت گرفته‌اند اما ملک آنان به فضای سبز یا معبر تبدیل شده است.

وی ادامه داد: طرح جامع ترافیک شهری یک اقدام ارزشمند بود که در دوره چهارم مصوب شد ولی این اتفاق بزرگ در دور پنجم مغفول ماند.

کوشکی با اشاره به پروژه برج‌های دوقلو و تعریض خیابان انقلاب، تاکید کرد: برج‌های دوقلو یکی از ارکان اساسی رشد در تمام جوانب شهرداری بود و می‌توانست کمک بسیاری در تمام مسائل شهری باشد ولی متوجه نمی‌شوم چرا این موضوع مهم هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی تصریح کرد: تعریض خیابان انقلاب هم سریع آغاز شد و کارشناسی فراوانی روی آن شد ولی در راستای تعریض این شاهراه هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

کوشکی از پرداخت نشدن دستمزد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری انتقاد کرد و گفت: چرا دستمزد مدرسان دانشگاه علمی کاربردی شهرداری خرم آباد پرداخت نمی‌شود؟ آنها افراد با آبرو و زحمتکش جامعه هستند و انتظار داریم بیشتر از این با شأن و کرامت آن‌ها بازی نشده و مطالباتشان در اسرع وقت پرداخت شود. در پرداخت‌ها باید عدالت اعمال شود، پاداش و هدیه‌ای که به نیروهای رسمی و شرکتی پرداخت می‌شود باید به تناسب و عادلانه باشد.

برجسته‌ترین کارکرد شورا فرهنگ‌سازی است

زهرا نظری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد هم در این جلسه، گفت: شورای اسلامی به عنوان رکن اصلی جمهوریت در نظام ما مطرح است و همین شوراها علی‌رغم انتقاداتی که به آنها روا می‌شود باز پیشرو بسیاری از کارهای توسعه شهری و روستایی بوده‌اند و در واقع موجب بهبود زندگی مردم شده‌اند.

وی با بیان این که یکی از برجسته‌ترین کارکردهای شورا فرهنگ‌سازی، تمرین مهارت‌های با هم زیستن، شورایی اندیشیدن و شورایی اداره کردن امور است، افزود: حرف من با همشهریان این است که نسبت به سرنوشت شهر خود بی‌تفاوت نبوده و انتخاب‌های احساسی نداشته باشند؛ معتقدم امروز مردم به این بلوغ فکری رسیده‌اند که بیشتر از گذشته در انتخاب‌هایشان دقت کنند.

وی اضافه کرد: مشکلی به وجود آمده که برای شهر بسیار نگران هستم، افرادی تحت عنوان کاندیدا به میدان آمده‌اند و هزینه‌های میلیاردی جهت ورود به شورای شهر انجام می‌دهند، در واقع به شعور مردم توهین می‌کنند و مردم باید دقت کنند کسی که هزینه میلیاردی می‌کند طبعاً فردا به جیب مردم چشم دوخته وگرنه دلسوز مردم نیست.

وی از نخبگان و فرهیختگان شهر درخواست کرد: به‌صورت لیستی در انتخابات شرکت کنند تا شورای دوره ششم از انسجام لازم برخوردار شود و بتواند جهت توسعه شهر گام‌های مثبت و قابل توجهی بردارد.

به مال و ثروت مردم دست‌درازی نکردیم

علی محمد صالحی نسب، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر خرم آباد هم در ادامه با بیان این که اعضای دوره پنجم شورای شهر زحمات قابل توجهی کشیده‌اند، اظهار کرد: از روابط عمومی‌های شهرداری و شورا انتظار داریم کوتاهی نکنند و اخبار این زحمات را به نحو احسن به اطلاع مردم برسانند.

وی ادامه داد: ما باید مسائل را با همشهریان در میان بگذاریم تا متوجه باشند که بی‌تفاوت نبوده‌ایم، هیچ نیرویی به شهرداری اضافه نشده و به مال و ثروت مردم تعرض و دست درازی نکرده‌ایم.

صالحی نسب افزود: تراکم نیروی اضافی در شهرداری خرم آباد بیش از ۶۰ درصد است پس منطقی این بود که نگذاریم دوباره نیرو جذب شود و بسیار در این راستا شهرداری را یاری دادیم.

وی با انتقاد از سهمیه بسیار اندک شهرداری خرم آباد از ارزش افزوده، تصریح کرد: به یکی از شهرهای استان همجوار لرستان که وسعت و جمعیتی کمتر از شهر خرم آباد دارد ماهیانه بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان سهمیه ارزش افزوده از صندوق مالیات تعلق می‌گیرد در صورتی که حقوق پرداختی آنها به نیروها در حدود ۱۰ میلیارد تومان و گاهی پایین‌تر است، حساب کنید که ماهیانه ۵ میلیارد تومان اندوخته دارند، اگر ماهی ۵ میلیارد تومان را در طول سال محاسبه کنیم ۶۰ میلیارد تومان می‌شود البته سوای از دیگر درآمدهای حاصل از پروانه‌ها و کمیسیون ماده صد و در نظر داشته باشید با این پول چه کارهای عمرانی می‌توان انجام داد.

وی اضافه کرد: علی رغم این که درآمد پایداری در خرم آباد وجود ندارد، سال گذشته بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه عمران شده است ولی برخی‌ها نمی‌خواهند ببینند و معتقدند کار عمرانی اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر خرم آباد اضافه کرد: از آقای شهردار می‌خواهیم بگوید که امسال قیمت قیر نسبت به سال قبل سه برابر شده است که اگر این پول را سال گذشته هزینه می‌کردیم سه برابر آسفالت‌ریزی در مقایسه با امسال انجام می‌شد.

وی افزود: باید بپذیریم که شهرداری با دست خالی اقدام به این کارها کرده است و در واقع با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد، این حرف‌های من به عنوان دفاع از عملکرد شهرداری نیست و شهرداری باید خودش دفاع کند من به عنوان مدافع شورا این سخنان را بیان می‌کنم تا مردم متوجه باشند در شهرداری هزینه‌ها با همکاری اعضای شورای شهر پایین آمده، حقوق‌ها بروز شده و انگیزه مضاعفی در نیروهای شهرداری به وجود آمده است.

انتخابات لیلة القدر نظام اسلامی است

علی ماکنعلی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز با بیان این که کمتر از ۲۰ روز تا زمان بزرگترین رویداد سیاسی - اجتماعی کشور اجتماعی کشور باقی مانده، اظهار کرد: معتقدیم انتخابات لیلة القدر نظام اسلامی است، هرچند شیوع بیماری کرونا امکان تجمعات بزرگ را از ما گرفته است ولی بر خود واجب می‌دانیم به عنوان نمایندگان مردم در جلسات خصوصی و محافل خانوادگی به مردم گوشزد کنیم که دشمن دنبال این است تا انتخابات را کم فروغ نشان داده و هموطنان شرکت پرشوری نداشته باشند.

وی افزود: ما باید ضمن مشارکت حداکثری، فردی انقلابی، فساد ستیز که دارای توانمندی ایجاد تحول در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله مهار تورم افسارگسیخته و حل معضل بیکاری جوانان را دارد انتخاب کنیم بنابراین از همشهریان انتظار داریم حضوری پرشور و پرنشاط در روز ۲۸ خرداد پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

ماکنعلی در حمایت از مجموعه سابق خود گفت: یکی از مسائلی که می‌تواند کمک بسیاری به توسعه شهر و شهرداری خرم آباد کند، واگذاری زمین مهستان به صندوق ذخیره فرهنگیان است که تعداد زیادی از فرهیختگان فرهنگی را صاحب سرپناه می‌کند و تعدادی زیادی از همشهریان مشغول به‌کار خواهند شد.

وی تصریح کرد: رئیس شورای اسلامی شهر در ارتباط با آقای استاندار این اتفاق را تسهیل کند تا اجرای پروژه در این روزهای پایانی آغاز و یک برگ طلایی به کارنامه زرین شورای اسلامی شهر خرم آباد در دوره پنجم اضافه شود.

کد خبر 498023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.