افزایش ۱۲۱ چشمه سرویس بهداشتی به ظرفیت‌های شهری مشهد 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از توسعه و گسترش تعداد سرویس‌های بهداشتی شهری در کلانشهر مشهد، با تأکید بر مناطق پر تردد شهری و هسته مرکزی شهر خبر داد.

سید محسن رهنمایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی سرویس‌های بهداشتی شهری به عنوان یکی از زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حریم مطهر رضوی طی سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در سال گذشته بیش از ۸۴۰ چشمه سرویس بهداشتی به صورت ثابت و سیار در معابر مختلف شهری در دسترس شهروندان قرار گرفته است.

وی با بیان این که در سال گذشته ۵۶ چشمه سرویس بهداشتی احداث شده که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: همچنین زیرساخت ایجاد تعداد ۶۵ چشمه سرویس بهداشتی سیار نیز تأمین شده که به فراخور نیاز در نقاط مختلف شهر به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر در مجموع بالغ بر سه هزار و ۶۱ چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در شهر مشهد جانمایی شده است که از این تعداد، ۸۳۴ چشمه سرویس بهداشتی، در سطح معابر و نقاط پرتردد شهر و دو هزار و ۲۲۷ چشمه سرویس بهداشتی در سطح بوستان‌های شهری مستقر هستند.

رهنمایی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و با لحاظ مشارکت مساجد در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری پیش بینی می‌شود در سال جاری تعداد سرویس‌های بهداشتی ثابت و سیار مستقر در حاشیه معابر شهری به ۱۶۷۳ چشمه سرویس بهداشتی برسد.

وی گفت: این سرویس‌های بهداشتی به طور معمول از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب برای خدمت رسانی به شهروندان فعال هستند و با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت روزانه و مکرر ضدعفونی می‌شوند.
 

کد خبر 498000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.