دانشگاه رازی میزبان بیستمین دوره کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

دبیر اجرایی بیستمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران از میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه از این کنفرانس خبر داد.

شهرام کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران، اظهار کرد: این کنفرانس برای نخستین بار در شهریور ۱۳۷۷ و در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد. سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور با هدف حمایت از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان مهندسی برق و هدایت آن‌ها در مسیر بالندگی هر چه بیشتر علمی و توسعه صنعتی کشور تأسیس شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف این سازمان انتخاب میزبان و نظارت بر برگزاری کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران است. این کنفرانس هر سال از طرف سازمان علمی دانشجویی برق کشور و با مشارکت یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی بیستمین دوره کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس ملی، تصریح کرد: هدف این کنفرانس ایجاد یک محفل علمی برجسته و محیطی جهت تبادل علمی و فنی و ارائه آخرین یافته‌های علمی و پژوهشی توسط دانشگاهیان، سازمان‌ها و صنعتگران در همه زمینه‌های مهندسی برق، کامپیوتر و مهندسی پزشکی است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۹ دوره کنفرانس علمی دانشجویی مهندسی برق با مشارکت دانشگاه‌های مختلف برگزار شده است، افزود: در مجمع نشست سالیانه دبیران انجمن‌های علمی و دانشجویی مهندسی برق که توسط اتحادیه مربوطه در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ برگزار شده است قرار شد دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان میزبان بیستمین دوره کنفرانس دانشجویی مهندسی برق و با مشارکت اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی مهندسی برق معرفی شود.

کریمی در خصوص تاریخ برگزاری کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران، اضافه کرد: تاریخ برگزاری این کنفرانس روزهای ۱۹ و ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ است؛ البته امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این کنفرانس به صورت مجازی برگزار خواهد شد و محورهای کلی آن شامل الکترونیک، مخابرات، قدرت، کنترل، مهندسی پزشکی، کامپیوتر، فناوری اطلاعات و مهندسی هوا و فضا است.

وی با بیان اینکه در این کنفرانس کارگاه‌های آموزشی علمی و تخصصی و سخنرانی علمی اساتید برجسته کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: مقالات پذیرفته شده در این کنفرانس در پایگاه "سیویلیکا" و پایگاه اسنادی علوم جهان اسلام "ISC" بارگذاری خواهد شد.

دانشگاه رازی میزبان بیستمین دوره کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران

کد خبر 497963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.