پیشنهاد یک کارشناس برای رفع معضلات شهر پلدختر

یک دکترای برنامه‌ریزی شهری گفت: یکی از مخاطره آمیزترین رخدادهایی برای پلدختر بحث سیل بوده و قطعاً بزرگترین نیاز این شهر یک دیوار ایمن و حائل بین رودخانه و شهر است.

سلیمان میرزاپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان این که دیوار ساحلی رودخانه کشکان طرح اصولی ندارد بنابراین وجود یک دیوار استاندارد اولین لازمه برای شهر پلدختر است.

وی با بیان این که بیشتر کاربری‌های عمومی و خدمات رسان شهر پلدختر در نقاطی ساخته شده بودند که به واسطه سیل از بین رفتند. ایجاد این کاربری‌ها در فضای ایمن و توزیع و ایجاد درست و اصولی این کاربری‌ها در تمام نقاط شهر از دیگر ضروریات است.

این کارشناس برنامه‌ریزی اظهار کرد: در شهرهایی که امکان خطر طبیعی وجود دارد باید زمین‌ها یا فضاهای باز در سطح محلات ایجاد شود تا در مواقع خطر به عنوان فضای سبز باز جهت ایجاد کمپ‌های کمک‌رسان در شرایط بحرانی استفاده شود.

وی با اشاره به جانمایی واحدهای مسکونی در شهر پلدختر گفت: جانمایی واحدهای جدید در پلدختر از اهمیت زیادی برخوردار است این که کجای شهر باشد و در مکان‌یابیهای آینده مورد توجه قرار بگیرد نباید از این مهم غافل شد که در ایجاد کاربری‌های جدید از جمله مسکن‌های جدید خدمات‌رسان و کاربری‌های مورد پیشنهاد مسئولان نقاطی را در نظر بگیریم که به دور از خطر باشند.

میرزاپور تصریح کرد: یکی از پراهمیت‌ترین کارها در پلدختر تهیه نقشه پهنه بدی سیل است که طرح حساس‌تری نیاز دارد تا جاهای پر خطر در آن مشخص و ضوابط ایمن سازی در برابر سیل در کاربری‌های جدید ایجاد شود.

کد خبر 497942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.