درخواست ساماندهی قبور انقلابیون قبل از انقلاب

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران درخواست کرد طرح زیباسازی قبور انقلابیون و مبارزین قبل از انقلاب اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن رسولی طی تذکری به معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، سازمان بهشت زهرا و بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت طراحی و اجرای پروژه‌های مرتبط با نگهداشت، نوسازی و زیبای سازی آرامستان های متعلق به شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را در کنار سایر مأموریت‌های محوله عهده دار است. شهرداری‌های سراسر کشور، استانداری‌ها، شوراهای اسلامی و شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا نیز در این مأموریت همواره پشتیبان و همکار بنیاد بودند.

رسولی افزود: در قطعات ۳۳ و ۳۹ بهشت زهرا چند صد تن از انقلابیون و مبارزین قبل از انقلاب که بر اثر شکنجه‌های ساواک به فیض شهادت نائل آمدند، آرام گرفته‌اند. با کمال تأسف علیرغم ارج و قرب این ایثارگران پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و با اینکه طرح مشترکی توسط بنیاد شهید و کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با همکاری بهشت زهرا تهیه شده است عملاً هیچ اقدامی در جهت زیباسازی این دو قطعه صورت نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اخیراً بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط مبادرت به تعویض تعدادی از سنگ‌های قبور این عزیزان کرده است و اصل طرح بلا اقدام مانده است. بر این اساس به نمایندگی از مردم تهران از شهردار، سازمان بهشت زهرا و آقای سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضا می‌کنم و تذکر می‌دهم نسبت به توقف این اقدام ناقص و تکمیل و اجرا کامل طرح تهیه شده اقدام کنند تا با گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب ما مدیون عزیزان و خانواده‌های آنها نباشیم. پدران و مادران این شهدا در سن کهولت در بدترین شرایط برای زیارت قبور عزیزان بر سر مزار این عزیزان حاضر می‌شوند و تداوم این وضعیت در شأن نظام و مدیریت شهری نیست.

کد خبر 497916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.