صنایع لبنی گلپایگان توسعه می‌یابد

فرماندار گلپایگان گفت: باید است تمهیدات لازم برای جذب سرمایه‌گذار در بخش لبنیات این شهرستان اتخاذ شود تا در آینده بتوانیم به یکی از صادرکنندگان محصولات لبنی به داخل و خارج کشور تبدیل شویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین یار محمدیان امروز سه‌شنبه_ ۱۱ خردادماه_ در جلسه راهبردی ایجاد خوشه لبنی گلپایگان و رونمایی از تمبر یادبود آن، اظهار کرد: زمین این مجموعه صنعتی با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان تأمین شده است.

وی تأکید کرد: باید است تمهیدات لازم برای جذب سرمایه‌گذار در بخش لبنیات شهرستان گلپایگان اتخاذ شود تا در آینده بتوانیم به یکی از صادرکنندگان محصولات لبنی به داخل و خارج کشور تبدیل شویم.

فرماندار گلپایگان گفت: خوشه لبنیات به صنعت دامداری وابسته است به همین جهت در این شهرستان باید واحدهای دامداری سنتی حفظ شود و واحدهای صنعتی افزایش پیدا کنند.

ایجاد ۱۵۰ فرصت شغلی جدید

فرهاد بهادر، مدیر عامل شرکت خوشه لبنیات گلپایگان نیز در این جلسه اظهار کرد: این پروژه از سال ۹۵ و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان شروع به کار کرد و در این مدت اقداماتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی و تورهای بازدید با هدف تغییر نگرش و کمک به رشد و پیشرفت صنعت لبنیات گلپایگان داده است.

وی با لیان اینکه اجرای این پروژه سبب توسعه صنعت لبنیات گلپایگان شده است، عنوان کرد: ایجاد شبکه توسعه فراگیر خوشه لبنی در قالب شرکت تأمین، توزیع و توسعه آغاز شده و قرار است تمام سهامداران و هیئت مدیره آن از مدیران واحدهای لبنیاتی شهرستان باشند.

مدیرعامل شرکت خوشه لبنیات گلپایگان گفت: هشت واحد دامداری صنعتی و حدود ۷۰ واحد دامداری سنتی این شهرستان عضو شرکت خوشه لبنی خواهند شد که به تولید صنعت لبنیات گلپایگان کمک کنند.

بهادر با بیان اینکه شرکت تأمین، توزیع و توسعه خوشه لبنیات گلپایگان به ثبت رسیده است، گفت: این واحد صنعتی اکنون در تأمین و توزیع مواد اولیه به صورت مشترک و در زمینه فروش محصولات به صورت آنلاین در بازار تهران و اصفهان فعال است.

وی با بیان اینکه در شهرک صنعتی گلپایگان برای ایجاد خوشه لبنیات یکهزار متر زمین تخصیص داده شده و یک آزمایشگاه مرکزی نیز به آن افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: در خوشه لبنیات گلپایگان ۲۵ واحد صنعتی با ظرفیت تولید سه تن در هر واحد ایجاد می‌شود و تاکنون زمینه اشتغال ۱۵۰ نفر در آن فراهم شده است.

کد خبر 497893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.