رد صلاحیت گسترده مردم را نسبت به نظام بدبین می‌کند

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها گفت: اگر افراد ردصلاحیت شده خلافی کرده‌اند و مسئله‌ای سویی داشته باشند، باید با آن‌ها صحبت شده و مانع شویم که دیگر تکرار کنند نه این که با ردصلاحیت گسترده مردم را نسبت به انقلاب، نظام و ولایت فقیه بدبین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس محمدصالحی امروز (سه‌شنبه) در اجلاس شورای استان اصفهان، با بیان این که قوانین جاری در کشور یکی از بزرگترین موانع تولید است که مقام معظم رهبری به خوبی آن را شناخته و بر رفع این موانع تاکید دارند، اظهار کرد: بر اساس بررسی پنج شش ماهه اتفاقات قابل تأملی در ادارات و وزارتخانه‌ها در پایتخت کشور رخ می‌دهد.

وی افزود: مشکلات و قوانین دست و پا گیر بسیار زیادی داریم که این بروکراسی اداری و کاغذبازی در تمام ادارات و وزارتخانه‌ها به شدت وجود دارد و هر کسی که سکان دولت را در آینده به دست می‌گیرد، یکی از اولویت‌دارترین کارهایی که باید انجام دهد رفع همین موانع است.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها با بیان این که در بعضی از ادارات دولتی اصلاً چیزی به نام ارباب رجوع نمی‌شناسند و نظام «ارباب کارمندی» و «برده رعیتی» حاکم است، تصریح کرد: این مشکل درباره روستاییان و افرادی که از شهرهای کوچک به تهران می‌آیند بیشتر است؛ مشکلات و موانع اداری به قدری سنگین است که در استان‌ها هم مشاهده می‌شود اما سطح آن در خارج از تهران کمتر است چون آشنایی نسبت به روستاها بیشتر است.

وی با بیان این که قوانین دست و پا گیر اداری امروزه برای جامعه اسلامی همچون سم مهلک است ادامه داد: در تهران چند بلوک ساختمان در کنار یکدیگر متعلق به یک وزارتخانه است، هر بلوک ۱۰ طبقه، هر طبقه ۱۰۰ اتاق و هر اتاق شش نفر نشسته‌اند اما به‌جای آنکه کار مردم را انجام دهند خودرو، خانه یا سهام بورس معامله می‌کنند.

محمدصالحی خاطرنشان کرد: کرونا باعث شده که مقابل وزارتخانه‌ها «میز خدمت» بگذارند و بهانه‌ای باشد تا از آنجا مردم را به این طرف و آن طرف پاس دهند. قبلاً اگر مراجعاتی به دفاتر می‌شد، افراد دلسوزی بودند که به نحوی پاسخ مردم را می‌دادند اما اکنون با دورکاری‌ها و سایر موضوعات اداری حتی آن اتفاق هم نمی‌افتد.

وی با تاکید بر این که مسائلی که برای تأیید صلاحیت گسترده نامزدهای انتخابات شورای شهر اتفاق افتاد یک زنگ خطر برای انقلاب است گفت: از حدود ۳۰ هزار نفر که برای انتخابات ثبت نام کردند، حدود هشت هزار نفر رد صلاحیت شده‌اند که پنج هزار نفر از آن‌ها با مراجعه به تهران نسبت به ردصلاحیت اعتراض کردند اما تنها ۱۰ هزار نفر از این پنج هزار نفر تأیید صلاحیت شدند.

نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها افزود: مرجع رسیدگی به این شکایات فرصت پیدا نمی‌کنند که شکایات را به‌طور کامل بررسی کنند. باید پرسید چگونه بر خلاف سیره معصومین به راحتی کسی که برای انقلاب زجر کشیده، شهید داده، عمر و سرمایه خود را گذاشته به راحتی صرفاً به دلیل یک تماس تلفنی یا این که یک حرفی پشت تلفن زده، رد صلاحیت می‌شود؟

وی اضافه کرد: اگر افراد ردصلاحیت شده خلافی کرده‌اند و مسئله‌ سوئی داشته باشند، باید با آن‌ها صحبت شده و مانع شویم که دیگر تکرار کنند نه این که با چنین رفتارهایی آن‌ها را برای نظام تبدیل به معاند کرده و با دست خودمان مردم را نسبت به انقلاب، نظام و ولایت فقیه بدبین کنیم.

کد خبر 497873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.