۴ قالیشویی به دلیل تخلفات زیست محیطی به دادگاه معرفی شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از معرفی مدیران چهار واحد قالیشویی به دلیل تخلفات زیست محیطی و آلوده کردن آب و خاک به مرجع قضایی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مجید شعبانلو افزود: قالیشویی‌ها از جمله واحدهایی پرمصرف آب محسوب می‌شود که به واسطه استفاده از شوینده‌ها باید پساب تولیدی واحد را مدیریت و مانع ورود آن به محیط زیست (آب و خاک) شوند.

وی اظهار کرد: پساب حاصل از فعالیت قالیشویی‌ها در بستر اراضی و خاک رها شده و این اقدام منجر به آلودگی خاک و منابع زیر زمینی و در نهایت تخریب محیط زیست می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه مدیران واحدهای قالیشویی مکلف به مدیریت پساب تولیدی هستند، افزود: ایجاد یک استخر بُتنی ایزوله با ویژگی نفوذ ناپذیری آب به داخل خاک در این واحدها برای جمع آوری موقت پساب و مدیریت درست آنها برای انتقال بدون ایجاد تخریب و ضایعات زیست محیطی، امری مهم و ضروری است.

شعبانلو گفت: همچنین انعقاد قرارداد با تصفیه خانه‌های دارای مجوز برای جمع آوری و تخلیه مستمر و زمان بندی شده پساب تولیدی قالیشوی‌ها (پس از تکمیل ظرفیت استخر موقت جمع آوری) نیز باید به عنوان یک ضرورت زیست محیطی باید در دستور کار تمامی واحدهای قالیشویی قرار داشته باشد.

وی گفت: رها سازی پساب حاصل از شستشوی قالی در بستر خاک به علت استفاده این واحدها از مواد شوینده موجب نابودی پوشش گیاهی منطقه و همچنین آلودگی خاک و منابع آبی زیرزمینی می‌شود.

شعبانلو در خصوص نتیجه معرفی واحدهای متخلف به مرجع قضائی، گفت: دو واحد از این تعداد نسبت به اصلاح ساختار تولید و مدیریت پساب خود اقدام کرده‌اند و دو دیگر نیز ملزم به انجام این کار شده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 497820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.