دیوان عدالت اداری «عوارض تولید اکسیژن» را ابطال کرد/ قضات بدون بررسی میدانی رای ندهند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سه روز پیش یکی از مصوبات شورای شهر اصفهان تحت عنوان "عوارض تولید اکسیژن و توسعه فضای سبز" که برای آن ۸۰ میلیارد تومان درآمد در بودجه پیش‌بینی شده است با شکایت یکی از شهروندان در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی امروز (سه‌شنبه) با حضور در اجلاس شورای استان اصفهان، اظهار کرد: قیام ۱۵ خرداد آغاز راهی بود که سکان‌دار آن امام خمینی (ره) بود و منجر به وقوع انقلاب اسلامی شد؛ بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری هنوز هم انقلاب بدون یاد و نام امام راحل (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.

وی با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، افزود: امید است بتوانیم مسیر ایشان را ادامه داده و شرایط موجود را بر اساس آنچه به مردم هنگام انقلاب اسلامی وعده داده شد پیش ببریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سه روز پیش یکی از مصوبات شورای شهر اصفهان تحت عنوان "عوارض تولید اکسیژن و توسعه فضای سبز" که برای آن ۸۰ میلیارد تومان درآمد در بودجه پیش‌بینی شده است با شکایت یکی از شهروندان در هیئت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد.

وی ادامه داد: با این رأی اکنون دچار چالش شده‌ایم و امروز در حال همفکری بودیم تا این موضوع را به نحوی در منابع و مصارف شهرداری حل کنیم؛ ابطال مصوبات شورا در دیوان زیاد است که مشکل‌آفرین می‌شود بنابراین به نظرم لازم است قضات پیش از آنکه چنین آرایی صادر کنند موضوعات را به‌طور میدانی بررسی کرده و سپس اگر نیاز بود رأی به ابطال مصوبات دهند.

نصراصفهانی با بیان اینکه این گونه تصمیمات بدون بررسی جامع، مشکلات زیادی را برای شهرها به‌وجود می‌آورد، خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی در شهرها و روستاها باید به‌جای گره‌افزایی، امور را تسهیل کند؛ مدیریت شهری بیشترین تعامل را با سازمان بازرسی داشته است اما باید قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد و محکومیتی صادر شود، دلایل تصمیماتی که شورا می‌گیرد را جویا شوند چون در شرایط اقتصادی خاصی هستیم و یک تصمیم می‌تواند تبعات زیانبار زیادی داشته باشد.

موفقیت شهرهای استان، موفقیت کلانشهر اصفهان است

وی با تقدیر از شورای استان برای ارتقای جایگاه شوراهای اسلامی و حفظ شأن و منزلت آن، تاکید کرد: باید سطح تعاملات در استان بالا برود که شورای استان در این زمینه اقدامات بزرگی انجام داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری اصفهان آمادگی دارد برای بهبود شرایط دیگر مناطق استان تلاش کند افزود: وقتی سیستان و بلوچستان دچار سیلاب شد و از همه شهرها برای کمک رفتند، شهرداری اصفهان نیز ورود کرد. دیگر شهرها برگشتند اما اکیپ اصفهان در سیستان و بلوچستان ماند و با شهر «بنت» در این استان هم‌پیوندی برقرار کرد و قرار است در این شهر با مشارکت خیرین اصفهان بیمارستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: اخیراً برای پیگیری موضوعات شهر بنت به زاهدان سفر کردیم و علاوه بر دیدار با استاندار، شهردار و دیگر مدیران استان سیستان و بلوچستان، مناطق حاشیه‌ای شهر هم رفتیم و صحنه‌هایی را دیدیم که شاید در بدترین منطقه استان اصفهان هم وجود نداشته باشد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: وقتی می‌گوئیم "همه جای ایران سرای من است" باید دغدغه سیستان و بلوچستان را هم داشته باشیم و اگرچه محدودیت قانونی وجود دارد که برای این استان هزینه کنیم اما می‌توانیم ظرفیت‌هایی که داریم را به آنجا ببریم تا بخشی از مشکلات کاهش یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در این حوزه ورود کرده و یقیناً می‌تواند به شهرهای استان اصفهان نیز چنین کمک‌هایی را برساند، ادامه داد: شوراهای شهر دردهای مشترک دارند و لازم است نهالی که اکنون بعد از ۲۲ سال تنومند شده است، شرایط بهتری را تجربه کند لذا باید اعضای شوراها تجارب ارزشمندی که کسب کرده را با دیگران به اشتراک بگذارد تا چراغ راه دیگر شوراها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به پیوستگی و همبستگی شوراها معتقدیم، گفت: موفقیت هرکدام از شهرهای استان، موفقیت کلانشهر اصفهان است؛ شهر اصفهان مانند ماه است و شهرهای دیگر ستارگان اطراف آن هستند که قرار گرفتن آن‌ها در کنار هم این مجموعه را زیبا می‌کند.

تلاش رقبای خود را کوچک ندانیم

وی خاطرنشان کرد: هر اتفاقی در اصفهان می‌افتد، تفاوتی نمی‌کند توسط افراد کدام تفکر و حزب سیاسی است بلکه اهمیت آن از این جهت است که مسیر پیشرفت و توسعه شهر و استان اصفهان را هموار می‌کند بنابراین باید همه کسانی که برای توسعه اصفهان کار کرده‌اند، تکریم شوند.

نصراصفهانی افزود: این گونه نباشد که تلاش رقیب خود را کوچک‌نمایی کرده و نادیده بگیریم، زیرا کار خوب از هر کسی سر بزند پسندیده است بنابراین توصیه می‌کنم همدیگر را بیشتر تحمل و درک کنیم.

وی ادامه داد: من در سه دوره شورای شهر اصفهان حضور داشته‌ام و هر اقدامی چه مثبت باشد چه منفی، من هم در آن سهیم هستم اما باید بگویم با توجه به موانع و مشکلات اقتصادی زیادی که در دوره پنجم بود، اتفاقات بزرگی در این دوره برای اصفهان رخ داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیادی در این چهار سال در مراسم‌های هفتگی با عنوان «هر یکشنبه، یک افتتاح» اجرا شد که ارزش میلیاردی دارد؛ در هفته جاری تجهیزاتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برای سازمان آتش‌نشانی و هفته قبل حدود ۵۰ میلیارد برای سازمان پسماند شهرداری بهره‌برداری شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از سرمایه گران‌سنگی که در اختیار داریم برای دفاع از حق و حقوق مردم استفاده کنیم، اضافه کرد: اعضای شوراها برای مراجعه مردم هیچگاه نباید دلسردی و خستگی داشته باشند بلکه شایسته است عمر محدود خود را برای کمک به آن‌ها صرف کنیم؛ شاید با یک تماس یا نامه که در نظر ما بسان کاه است، به حدی گره از کار یک مراجع باز شود که کوهی از مقابل او برداشته می‌شود.

ردصلاحیت گسترده از مصادیق حق‌الناس است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام حسین (ع) در شب عاشورا به تعداد اندک لشکریان خود لزوم صیانت از حق‌الناس را یادآوری می‌کند که این اقدام قرن‌هاست برای تمام انسان‌ها یک درس بزرگ ماست.

وی با بیان اینکه در این روزها از هر تریبون شورایی می‌شنویم که از نوع برخورد با نامزدهای انتخابات شورای شهر و تضییع حق مسلمی که آن‌ها داشته‌اند گلایه می‌شود، اظهار کرد: اتفاقاتی که در جریان ردصلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر رخ داد از مصادیق حق‌الناس است؛ هم برای آن‌هایی که ثبت‌نام کردند هم برای مردمی که می‌خواهند انتخاب کنند زیرا در انتخاب خود دچار محدودیت می‌شوند.

نصراصفهانی ابراز امیدواری کرد: تعداد بیشتری از نامزدهای انتخابات در مرحله نهایی که شورای مرکزی باید صلاحیت آنها را بررسی کند، شاهد بازگشت حق و حقوق خود باشند تا این اتفاق منجر به حضور حداکثری مردم در انتخابات شود.

کد خبر 497803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.