آغاز اجرای سنگفرش و مبلمان شهری در میدان جامع لشت‌نشا

شهردار لشت‌نشا از آغاز اجرای طرح سنگفرش و مبلمان شهری در فضایی به مساحت بیش از یک هزار مترمربع در میدان جامع این شهر خبر داد.

سید حسن میرهاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیاده‌رو میدان جامع وضعیت نامناسب و ناهمگونی داشت به همین دلیل زیباسازی آن از گذشته یکی از مطالبات اصلی شهروندان این شهر بود که در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی افزود: در میدان جامع، سنگفرش با رنگ‌های متنوع، مبلمان شهری، تأسیسات روشنایی و فضای سبز در فضایی به مساحت بیش از یک هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان اجرا می‌شود که این اعتبار از منابع استانی بخشی به صورت اوراق قرضه و بخشی نیز در قالب ماده ۵۸ به صورت نقدی به طرح اختصاص یافته است.

شهردار لشت‌نشا ادامه داد: برای نشستن و استراحت شهروندان و مسافران چهار عدد نیمکت، هشت عدد باغچه کوچک، شش عدد تیر چراغ برای تامین روشنایی و نوار ویژه تردد نابینایان در پیاده‌راه فرهنگی میدان جامع پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای هدایت آب‌های سطحی این منطقه، کانیو با شیب کافی به طول ۳۰۰ متر در بین پیاده‌رو و سواره‌رو اجرا می‌شود.

میرهاشمی با بیان این که میدان جامع در کنار مسجد جامع لشت‌نشا قرار دارد و اجرای سنگفرش و مبلمان شهری زیبایی و جلوه خاصی به آن میبخشد، افزود: در میدان جامع، اصناف مختلف، قدیمی و معتبری وجود دارد که اجرای این طرح در آینده نزدیک، باعث رونق کسب و کار بازاریان آن خواهد شد.

وی یادآور شد: در حال حاضر اجرای سنگفرش در میدان لشت‌نشا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای آن تا پایان تیرماه جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایمنا، شهر لشت‌نشا در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 497746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.