شناسایی۶ مورد مشکوک به سرخک در استان اصفهان

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان در خصوص احتمال شیوع بیماری سرخک در اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آمار افراد مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان، اظهار کرد: شش کودک مشکوک به بیماری سرخک در اصفهان شناسایی شده و نمونه‌های آزمایشگاهی آن‌ها برای بررسی به آزمایشگاه ملی ویروس شناسی در تهران فرستاده شده است اما هنوز جواب آن‌ها به اصفهان ارسال نشده است و نمی‌توان درباره وجود بیماری سرخک در اصفهان اظهارنظر قطعی کرد.

وی ادامه داد: کودکان مشکوک به سرخک که دانه‌هایی روی پوست آن‌ها ظاهر شده است در منزل تحت شرایط ایزوله هستند، اما ممکن است دانه‌های پوستی ظاهر شده روی بدن آن‌ها به دلایلی مانند حساسیت دارویی یا بیماری‌های دیگر باشد، بنابراین باید منتظر جواب آزمایش‌ها باشیم.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان این که بیماری سرخک بیشتر در کودکان بروز می‌کند، اما احتمال شیوع آن در افراد بالغ نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرخک یکی از شایع‌ترین بیماری‌های واگیر و حاد تنفسی است که از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با ترشحات دستگاه تنفس انتشار می‌یابد و در سال‌های اخیر با سطح بالای پوشش واکسیناسیون اطفال در کشور موارد ابتلا به بیماری سرخک بسیار کم بوده است.

وی با توضیح این که ممکن است در برخی مواقع شیوع بیماری سرخک با افزایش مقطعی روبرو شود، تصریح کرد: سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد کمی از خانواده‌ها برای واکسیناسیون کودکان خود به مراکز بهداشت مراجعه نکردند و در مراکز بهداشت همه این خانواده‌ها شناسایی شده و واکسیناسیون کودکان به طور کامل انجام شده است کودکان اتباع خارجی نیز به طور کامل تحت پوشش واکسیناسیون قرار دارند.

فدایی با اشاره به علائم بیماری مسری سرخک در کودکان، اضافه کرد: علائم این بیماری شبیه به سرماخوردگی است و تب، قرمزی چشم، دانه‌های پوستی روی سر و صورت و انتشار آن در سایر نقاط بدن از جمله علائم بیماری سرخک است.

کد خبر 497716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.