همیشه روزهای سخت کارهای بزرگی انجام می‌دهیم/نباید هنگ گنگ و کامبوج را دست کم بگیریم

تیم ملی فوتبال ایران در دیدارهای مهم مقدماتی جام جهانی از پنجشنبه همین هفته به مصاف حریفان خواهد رفت؛ سیروس دین محمدی، نظر خود را در مورد عملکرد این تیم می‌گوید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان از پنجشنبه همین هفته و در ادامه بازی‌های دور مقدماتی جام جهانی به مصاف حریفان می‌رود. تیم ملی تاکنون چهار دیدار گروهی خود در انتخابی جام جهانی را برگزار کرده که با ۶ امتیاز از ۴ مسابقه و علیرغم داشتن یک بازی کمتر نسبت به سایر تیم‌ها، در رده سوم گروه قرار دارد. باخت مقابل بحرین و عراق در آبان ۹۸ کار ایران برای راهیابی به دور بعدی مسابقات را دشوار کرده است چرا که علاوه بر معادله دشوار AFC برای صعود، ملاک بودن نتیجه رو در رو به جای تفاضل گل می‌تواند تیم ملی را متضرر کند.

در همین خصوص و برای بحث پیرامون وضعیت تیم کشورمان در مسابقات پیش رو با سیروس دین محمدی پیشکسوت و بازیکن اسبق تیم ملی گفت و گویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

وضعیت تیم ملی کشورمان را در منامه بحرین چطور می‌بینید؟

بازی‌ها برای تیم کشورمان خیلی سخت است چرا که شرایط در گذشته به گونه‌ای پیش رفت تا امتیازات مهمی را از دست بدهیم اما تجربه نشان داده است ما ایرانی‌ها همیشه روزهای سخت کارهای بزرگی انجام می‌دهیم. امیدوارم که کادر فنی و بازیکنان درگیر مسائل حاشیه‌ای نشوند و با توجه به آن که همیشه در خاک بحرین مسائلی را برایمان پیش می‌آورند مراقب همه چیز باشیم در واقع با تمرکز لازم و کاملاً حرفه‌ای بتوانیم علاوه بر دو تیم پایین جدول گروه، تیم‌های بحرین و عراق را از پیش رو برداریم و به جام جهانی نزدیک شویم.

در خصوص وضعیت بازیکنان تیم ملی صحبت کنید، فکر نمی‌کنید یکی از بهترین نسل‌های تیم ملی را در اختیار داریم؟

بله همین طور است. یکی از بهترین تیم‌های ملی را داریم. با این که بیشتر لژیونرهایمان در لیگ‌های خیلی معتبر نیستند اما هر جا هستند برای تیم‌هایشان می‌درخشند و بازیکنانی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، علی قلی زاده در بهترین فرم خود قرار دارند. امیدوارم همین بازیکنان با عملکرد خوب در بازی‌های پیش رو زمینه ترانسفر شدنشان به لیگ‌های معتبر اروپایی را فراهم کنند.

همیشه روزهای سخت کارهای بزرگی انجام می‌دهیم/نباید هنگ گنگ و کامبوج را دست کم بگیریم

ترکیب پیشنهادی شما از بین بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی کدام بازیکنان هستند؟

لازم است به این مورد اشاره کنم که کیفیت بازیکنانمان خیلی خوب است. در واقع در هر پست سه یا چهار بازیکن آماده داریم که می‌توانند به تیم کمک کنند. همگی در یک سطح هستند و اختلاف آمادگی‌های جزئی است اما ترکیب پیشنهادی ام ۲-۴-۴ است، در خط دروازه علیرضا بیرانوند را انتخاب می‌کنم چرا که وی تجربه خوبی در مسابقات مختلف دارد. در خط دفاع، شجاع خلیل زاده و مرتضی پور علی گنجی را به دلیل تجربه خوبشان به عنوان مدافعان مرکزی راهی زمین می‌کنم همچنین در دفاع راست صادق محرمی و در دفاع چپ میلاد محمدی را انتخاب می‌کنم. محمدی یکی از بازیکنان مورد علاقه من است. او بازیکن سرعتی است که چرخش‌های خوبی دارد و به همین دلیل خیلی کم دریبل می‌خورد. در خط میانی سعید عزت اللهی و احمد نور اللهی را به عنوان دو هافبک میانی در نظر می‌گیرم. هر دو بازیکن در بهترین فرم خود هستند و می‌توانند کمک زیادی به خط دفاع و حمله داشته باشند در واقع عزت اللهی به دلیل پاس‌های بلند و نور اللهی به دلیل پاس کوتاه خوب می‌توانند مکمل یکدیگر باشند. وحید امیری هم به عنوان وینگر چپ و سامان قدوس به عنوان وینگر راست می‌توانند در ترکیب باشند. در خط حمله هم طارمی و قایدی می‌توانند به عنوان آماده‌ترین مهاجمانمان مورد استفاده قرار بگیرند و در اصل بین این دو یکی سر زن و دیگری سرعتی است.

ترکیب پیشنهادی شما ۲-۴-۴ بود در همین راستا برخی کارشناسان معتقدند مربی تیم ملی ترکیب مورد نظر خود را از بین تیم‌های آماده لیگ مثل پرسپولیس و سپاهان انتخاب می‌کند، نظر شما در این خصوص چیست؟

بله می‌دانم منظورتان چیست. دلیلش این است که بازی تدارکاتی کمی داشته‌ایم و این امکان وجود دارد سرمربی تیم ملی از ترکیب‌های پرسپولیس و سپاهان یا سیستم معروف ۲-۴-۴ استفاده کند. در اصل بازیکنان این دو تیم در کنار یکدیگر بوده‌اند و هماهنگی خوبی دارند.

فکر می‌کنید دو بازی اول یعنی دیدار با کامبوج و هنگ کنگ را می‌توانیم به عنوان بازی‌های تدارکاتی به حساب بیاوریم؟

اصلاً این تفکر نباید بین بازیکنان و کادر فنی باشد. همین دو تیم هم می‌توانند برایمان دردسرساز شوند. به تورنمنتی می‌رویم که هر بازی حکم یک فینال را دارد و مطمئن باشید این دو تیم برنامه خوبی برایمان دارند. نباید هنگ کنگ و کامبوج را دست کم بگیریم. باید از ابتدای مسابقات خیلی قوی ظاهر شویم و یکی پس از دیگری تیم‌ها را از پیش رو برداریم.

همیشه روزهای سخت کارهای بزرگی انجام می‌دهیم/نباید هنگ گنگ و کامبوج را دست کم بگیریم

در خصوص برنامه ستاره‌ساز صحبت کنید، به عنوان یکی از داوران در این برنامه حضور داشتید.

در حال حاضر آخرین برنامه‌ها را ضبط می‌کنیم و دور جدید هم از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود. شاید عده‌ای فکر کنند این برنامه هیچ فایده‌ای برای شناسایی استعدادها ندارد اما این تصور اشتباه است. ستاره ساز محل خوبی برای فوتبال دوستان و به ویژه استعدادها شده است. آنها می‌بینند که جایی برای دیده شدنشان وجود دارد و تلاش می‌کنند تا به این نقطه برسند. حدود ۶۰ هزار فیلم برای برنامه ارسال شده است و با این که کارمان برای انتخاب سخت شده اما خوشحال هستیم که این برنامه مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته است. متأسفانه در فوتبال پایه فضای خوبی حاکم نیست و همه چیز بر اساس رابطه و پول شکل می‌گیرد، در ستاره ساز سعی می‌شود همه چیز بر اساس شایستگی افراد باشد.

شوت‌های معروفتان را هم در این برنامه می زنید…

(با خنده) در خیابان فردی در همین خصوص گفت آقای دین محمدی چرا اینطور شوت می‌زنی؟ اینطور بچه مردم را می‌کشی. به او گفتم آقای محترم نوجوان ۱۶ ساله اگر نتواند شوت یک پنجاه ساله را بگیرد پس چطور می‌خواهد در آینده برای خودش کسی بشود؟

خود من ۱۶ سالم بود که در باشگاه‌های تبریز بازی کردم یک طوری مرا زدند که چند هفته‌ای خانه‌نشین شدم. فوتبال جنگ است، اگر این سختگیری نباشد چطور می‌خواهند به جایی برسند. اگر می‌خواهند فضای طور دیگری باشد باید بروند مارپله بازی کنند!

گفت و گو از: امیر شمس _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 497710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.