مردم کسی را انتخاب کنند که از بیت‌المال برای خود هزینه نکند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مردم باید در فضایی به دور از هیجانات کاذب، فردی را در مسند ریاست جمهوری بنشانند که سرمایه‌های ملت را به درستی هزینه کرده و از بیت‌المال برای بستگان خود هزینه نکند.

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وعده‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: نامزدها از دادن وعده‌های ناممکن که بعضاً در حد امکانات کشور و حدود اختیارات رئیس جمهور نیست، خودداری کنند.

وی افزود: با توجه به حساسیت جایگاه رئیس قوه مجریه در بین قوا، برخی برای دستیابی به آن، فضای تبلیغاتی کشور را از عقلانیت دور کرده و با بی‌توجهی به تفکر و تعقل، تلاش می‌کنند فضای انتخابات را احساسی و دو قطبی کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: آن‌هایی که به رای‌آوری در شرایط عقلانی امیدی ندارند می‌کوشند به این فضای احساسی دامن زده و شرایط را برای موفقیت نامزد مورد حمایت خود فراهم کنند؛ حال آن که انتخاب در چنین فضایی موجب پشیمانی مردم می‌شود.

قدیری ابیانه با تاکید بر این که تبلیغات نامزدها باید در فضایی عقلایی و برنامه‌محور منطبق بر وقایع موجود در کشور باشد، افزود: در مواردی دیده می‌شود برخی نامزدها وعده‌هایی بی‌تناسب با واقعیت‌های اقتصادی جامعه و خارج از حوزه اختیارات و وظایف رئیس جمهور مطرح می‌کنند. مردم بدانند افرادی که بدون معرفی منابع مورد نیاز و برای رأی جمع کردن از بهبود فضای اقتصادی کشور و دادن یارانه‌های زیاد به مردم دَم می‌زنند، فریبکاری می‌کنند و هیچ ملاک و معیاری برای تحقق وعده‌های آن‌ها وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر این که هر کدام از مسئولان تنها در چارچوب قانون و بر اساس حوزه وظایف و اختیارات خود و نه فراتر از آن می‌توانند عمل کنند، گفت: برخی رؤسای جمهور که برنامه‌ای برای تحقق وعده‌هایشان ندارند با تخریب عملکرد دولت‌های پیشین و فرافکنی و مقصر جلوه دادن دیگران به دنبال گریز از وظایف هستند.

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: مردم باید در فضایی به دور از هیجانات کاذب، فردی را در مسند ریاست جمهوری بنشانند که سرمایه‌های ملت را به درستی هزینه کرده و از بیت‌المال برای بستگان خود هزینه نکند.

کد خبر 497676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.