سرمایه‌گذاری کمیسیون اروپا برای کاهش اثرات جزایر گرمایی رومانی

کمیسیون اروپا اعلام کرد که به زودی مبلغ ۲۱۶ میلیون یورو در اختیار دولت رومانی قرار خواهد داد و از مقامات می‌خواهد این بودجه را در زمینه بهبود سیستم‌های گرمایشی پایتخت مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات بخارست، پایتخت و بزرگترین شهر رومانی، طی چند سال گذشته اقدامات زیادی در راستای پایدارسازی شهر انجام داده و به موفقیت‌های زیادی نیز در این زمینه دست یافته‌اند. هفته گذشته، کمیسیون اروپا در حمایت از اهداف توسعه پایدار اعلام کرد از هیچ کمکی برای نزدیک کردن رومانی به هدف خود دریغ نخواهند کرد و به همین دلیل، در اولین اقدام خود قرار است مبلغ ۲۱۶ میلیون یورو به صندوق پایتخت واریز کند تا برای سیستم گرمایشی پایدار مورد استفاده قرار گیرد.

بدیهی است که جایگزین کردن سیستم‌های قبلی با نوع جدید خود، در مدرن‌سازی هر چه بیشتر بخارست نیز سهیم خواهد بود و کیفیت زندگی شهروندان را نیز به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد. علاوه بر این، پیاده‌سازی این پروژه در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از سوخت‌های فسیلی نقش مهمی ایفا می‌کند و می‌تواند به کاهش اثرات جزایر گرمایی و آلودگی هوا نیز مؤثر واقع شود.

سیستم گرمایشی جدید بخارست یکی از بزرگترین سیستم‌های نوع خود در جهان خواهد بود که آب گرم را برای بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهر تأمین خواهد کرد. به لطف سرمایه‌گذاری کلان کمیسیون اروپا، این سیستم ۲۱۱ کیلومتر و ۹۴ متر خط لوله را در بر خواهد گرفت که این میزان با ۱۰۵ کیلومتر و ۹۷ متر سیستم انتقال برابر خواهد بود. البته حدود ۲۸ درصد گرما بین منبع و مصرف‌کننده‌ها از بین خواهد رفت.

علاوه بر این، قرار است سیستم دیگری در زیرزمینی شهر نصب شود که هر گونه چکه کردن آب گرم از لوله‌ها را کشف می‌کند و به ناظران اطلاع می‌دهد.

سرمایه‌گذاری کمیسیون اروپا برای کاهش اثرات جزایر گرمایی رومانی

کد خبر 497614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.