اولین شهرک بازیافت پسماند چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری از افتتاح و شروع به کار اولین شهرک بازیافت زباله استان، همزمان با هفته محیط زیست خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری روزانه ۷۰۰ تن زباله تولید می‌شود که با بهره‌برداری از این طرح می‌توان در فاز نخست تا ۲۵۰ تن زباله را بازیافت کرد.

وی افزود: در فاز تکمیلی این میزان به ۵۰۰ تن زباله در روز خواهد رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: بحث داغ «زباله» یا «مواد زائد» از جمله چالش‌های زیست محیطی دنیای متمدن امروز است.

وی تصریح کرد: افزایش روز افزون مقادیر زباله‌های شهری و مشکلات ناشی از دفن یا سوزاندن زباله و روش‌هایی از این قبیل، دنیای امروز را از یک سو به کاهش میزان زباله‌های تولیدی و از سوی دیگر به صرفه‌جویی در برداشت از منابع طبیعی سوق می‌دهد، از این رو اهمیت بازیافت لحظه به لحظه پررنگ‌تر می‌شود.

احمدی اضافه کرد: اهمیت بازیافت زباله، متوقف ساختن یا کاهش دادن اثرات سو زباله‌ها بر سلامتی انسان است.

به گزارش ایمنا، تفکیک از مبدا و بازیافت زباله یکی از مؤثرترین راهکارها برای مدیریت پسماندهای عادی است، در استان چهارمحال و بختیاری به دلیل کوهستانی بودن، دفع اصولی زباله به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی حفاظت محیط زیست مطرح بوده است.

طرح احداث شهرک بازیافت در این استان توسط بخش خصوصی از ۱۰ سال پیش در اراضی منصوریه شهرکرد کلید خورد که به دلیل نبود اعتبارات و زیرساخت‌های لازم، بهره‌برداری از این طرح امسال محقق می‌شود.

کد خبر 497591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.