هزینه نگهداری سگ‌های بدون صاحب پردیس ماهانه ۵۰ میلیون تومان است

شهردار پردیس گفت: عملیات زنده گیری، جمع آوری، واکسیناسیون و عقیم سازی سگهای بدون صاحب در پردیس با محاسبه هزینه های جانبی و انشعبات مرکز نگهداری هر ماه در حدود ۵۰۰ میلیون ریال برای شهرداری هزینه دارد.

به گزارش ایمنا، مرتضی همتی در خصوص هزینه سالیانه نگهداری سگ‌های بلاصاحب گفت: شهر پردیس در منطقه کوهستانی قرار دارد و تعداد سگ‌های بی صاحب در آن زیاد است، در سال ۹۹ در حدود ۸۵۰ سگ بلاصاحب زنده گیری، واکسیناسیون و عقیم سازی شدند که سالیانه بیش از ۶ میلیارد ریال برای انجام آن هزینه شده است.

وی با اشاره به محل نگهداری سگ‌های بی صاحب، اظهار کرد: محل نگهداری سگ‌ها در زمینی به مساحت بیش از یک هکتار با ساخت قفس‌های بزرگ، اتاق جراحی، قرنطینه در اختیار واحد خدمات شهری شهرداری پردیس قرار دارد و در این مرکز با بهره گیری از جراحان حاذق، عملیات عقیم سازی سگ‌ها انجام می‌شود.

شهردار پردیس ادامه داد: سگ‌ها بر اساس تفاهم نامه با پیمانکاربا دارت بیهوشی زنده گیری شده و به مرکز منتقل می‌شوند و در این راستا شهرداری در حد توان با رعایت قواعد استانداردهای بهداشتی از داروهای بیهوشی مناسب استفاده می‌کند.

همتی با بیان اینکه جراحی، دوران نقاهت و رها سازی سگ‌ها مطابق استانداردهای وزارت بهداشت و دستگاه‌های محیط زیست انجام می‌شود، عنوان کرد: سگ‌های بی صاحب پس از دوره نقاهت در شهر پردیس و سایر مناطق بر اساس توافق انجام شده رها سازی می‌شوند.

وی ضمن تقدیر از مسئول واحد خدمات شهری، کارکنان محل نگهداری سگ‌ها و همراهی حامیان حیوانات در مرکز نگهداری سگ‌ها در شهر پردیس، خاطرنشان کرد: حامیان حیوانات در سطح شهر پردیس فعالیت مفیدی دارند و برای این مجموعه کمک خوبی هستند تا خدمات دهی به حیوانات را به نحو احسن انجام بدهیم.

شهردار پردیس گفت: توان و بضاعت ما با تعداد سگ‌های بی صاحب موجود در سطح شهر همخوانی ندارد و تعداد سگ‌ها بسیار زیاد است و این مجموعه خدمات رسان برای رفاه حال شهروندان با حداکثر توان عملیات زنده گیری را انجام می‌دهد.

منبع: ایرنا

کد خبر 497565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.