تعهد شهرداری مشهد برای ایجاد مسیرهای دوچرخه تا پایان سال عمل می‌شود

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: سال جاری با اجرای بودجه و برنامه‌هایی که پیش بینی شده، تعهد شهرداری مشهد برای تحقق خطوط دوچرخه عمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا موحدی نیا در یکصد و سی و دومین جلسه علنی شورای شهر مشهد با اشاره به روز جهانی دوچرخه سواری، اظهار کرد: دوچرخه سواری یکی از فعالیت‌های آشنای دوران گذشته در جامعه ایران است، در دوران نوجوانی و جوانی به خاطر داریم دوچرخه وسیله نقلیه مردم بود زیرا وسیله نقلیه شخصی به اندازه کافی در ابتدای ورود خودرو نبود و هر شخصی تجربه داشتن دوچرخه را دارد و این روز برای ترویج استفاده از دوچرخه نام گذاری شده است.

وی افزود: آثار جسمی و تأثیرات روحی و روانی استفاده از دوچرخه را اهل فن توضیح داده‌اند مانند کمکی که به محیط زیست می‌کند. در شورای پنجم با همت کمیسیون حمل و نقل، حوزه معاونت حمل و نقل و تصمیم شورا بر اینکه به طور جد به این موضوع بپردازد و بودجه مناسبی را در سنوات مختلف گذاشته و سال جاری با اجرای بودجه و برنامه‌هایی که پیش بینی شده، تعهد شهرداری مشهد برای تحقق خطوط دوچرخه عمل می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: جدای از این ظرفیت‌ها، در پارک‌ها به خصوص در پارک بانوان و در تمام فضاهای پارکی که ظرفیت دارد شهرداری در حال ایجاد رینگ دوچرخه برای استفاده خانواده‌ها از دوچرخه است.

وی با اشاره به سالروز رحلت معمار و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری، ادامه داد: روز ۱۴ خرداد ۶۸ را به یاد داریم که این اتفاق در رسانه ملی توسط آقای حیاتی اعلام شد و شک بزرگی را به جهان اسلام و دنیا وارد کرد و یک خیزش و اتفاق عجیبی افتاد. نوع وداع مردم با امام بسیار تاریخی بود و تشییع جنازه حضرت امام (ره) ماندگار شد.

وی با اشاره به انتخاب مقام معظم رهبری در مجلس خبرگان که از اتفاقات ماندگار و تاریخی ۱۴ خرداد است، افزود: گرامیداشت ارتحال امام (ره) نزدیک است و مهم‌ترین، اثر بخش‌ترین و ماندگارترین اتفاق این گرامی داشت‌های هرساله مرور اندیشه و تفکر بزرگان و مصلحان اجتماعی است.

موحدی نیا تاکید کرد: اندیشه امام بر دو محور جمهوریت و اسلامیت است که در تمام نطق‌ها و فرمایشات ایشان این دو وجه را برجسته می‌بینیم. جلوه‌ها و نمادهایی که ایشان در حوزه‌های جمهوریت دارد به قدری شفاف و روشن است که این روزها سخنانی مطرح می‌شود که عجیب است و متعجبم که برخی در مقابل این سخنان سکوت می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: امام می‌گوید افکار عمومی، اکثریت جامعه در یک فضای انتخابات آزاد امکان اشتباه ندارد و اگر اشتباه کنند خود مسئولیت اشتباه خود را می‌پذیرند. این روزها با اندیشه‌ای مواجهیم که مشارکت حداکثری را با انتخاب خطا یکی می‌داند که درست مقابل اندیشه امام است و کسانی که خودشان را مدعی مسیر امام (ره) فریاد نزدند که این چه سخنی است که زده می‌شود.

موحدی نیا افزود: چه خوب است در روزهایی که به سالگرد حضرت امام (ره) می‌رسیم اندیشه‌های ایشان بازگو شود و نشر پیدا کند و اگر خدایی نکرده در جایی در تقابل با این اندیشه قرار گرفتیم جلوگیری شود. لازم است این احساس تأثیرگذاری در حق تعیین سرنوشت در مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بهتر است در فرصت باقی مانده، با توجه سلایق مختلف در رد و تأیید صلاحیت نامزدها تجدید نظر شود زیرا توجه به سلیقه مردم عامل مشارکت و حضور مردم در تعیین سرنوشت می‌شود، افزود: مجدداً به هیئت عالی نظارت برای تجدید نظر رد صلاحیت‌های انتخابات شوراها تاکید می‌کنیم، زیرا فارغ از رویکرد سیاسی، اداره شهر نیاز به نیروهای با تجربه، متخصص، کار کرده و کارآزموده دارد و همچنان بر این امر تاکید می‌کنیم که عناصر داخل شورا و عناصر نخبه خارج از شورا در فرایند مختلف از این عرصه محروم شدند. نمایندگانی که در رد یا تأیید صلاحیت‌ها مسئولیت دارند در مقابل افکار عمومی باید پاسخگو باشند.

کد خبر 497438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.