۸۰ هزار نفر از روستاییان و عشایر در اصفهان بیمه شدند

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان در خصوص آمار بیمه‌شدگان و مستمری بگیران در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و فرصت‌های موجود این صندوق در استان اصفهان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهدی ابارشی امروز __یکشنبه ۹ خرداد ماه_ در نشست خبری به مناسبت شانزدهمین سالروز تأسیس صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در خصوص آمار بیمه شدگان استان اصفهان در این صندوق، اظهار کرد: استان اصفهان حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا دارد و حدود ۸۰ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان اصفهان بیمه شده‌اند و حدود ۱۰ هزار نفر در این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: زنان می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه شوند و زنان شهری نیز با یادگیری حرفه‌ای مانند قالی‌بافی می‌توانند در این صندوق خود را بیمه کنند و زن بیمه شده اصلی که تحت کفالت همسر است در صورت فوت همسرش می‌تواند حقوق او را دریافت کند و این در حالی است که اگر خودش هم در صندوق بیمه باشد، حقوقش را نیز دریافت خواهد کرد و این یک فرصت است.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر زن و مرد به طور همزمان در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیمه باشند و بازنشسته شوند و یک ششم بیمه تأمین اجتماعی، حق بیمه پرداخت کرده باشند جمعاً می‌توانند حدود دو برابر صندوق بازنشستگی کشوری حقوق دریافت کنند، اگر زنی در این صندوق بیمه باشد و فوت شود، حقوق وی را به فرزندانش خواهند داد.

بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تنها برای روستاییان و عشایر نیست

ابارشی با بیان اینکه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تنها برای روستاییان و عشایر نیست، افزود: افرادی که در شهر زندگی می‌کنند نیز می‌توانند با یادگیری مهارت‌های مربوطه مانند قالی‌بافی در این صندوق بیمه شوند و جوانان نیز شروع بیمه خود را از ۱۸ سالگی در این صندوق شروع کنند و در آینده حق بیمه خود را به تأمین اجتماعی انتقال دهند.

وی با اشاره به میانگین سنی بیمه‌شدگان در استان اصفهان، تصریح کرد: عمده بیمه‌شدگان در استان حدود ۳۵ تا ۵۰ سال دارند و حدود ۵۰ درصد آنها در این میانگین سنی هستند، میانگین سنی بیمه شدگان استان نیز حدود ۳۸ سال است.

امکان انتقال سوابق بیمه از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر به تأمین اجتماعی

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اصفهان در خصوص پرداخت حقوق بیمه‌شدگان در این صندوق، خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق در این صندوق متغیر است و در سال گذشته برای هر نفر حداکثر حدود ۹۰۰ هزار تومان و حداقل حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود و هر چه سطح افراد در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بالاتر باشد، دریافتی بیشتری نیز خواهند داشت.

وی گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برای افرادی که امکان بیمه شدن در تأمین اجتماعی را ندارند، فرصت خوبی است و افراد می‌توانند سوابق خود در این صندوق را به تأمین اجتماعی انتقال دهند.

کد خبر 497362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.