۵۰۸ کتابفروشی به "بهارانه کتاب" پیوستند

بر اساس اطلاعات موجود در سایت طرح "بهارانه کتاب" تاکنون ۵۰۸ کتابفروشی در این طرح شرکت کرده اند.

به گزارش ایمنا، ثبت نام کتابفروشی‌ها برای عضویت در طرح بهارانه کتاب از ۴ خرداد ماه آغاز شده است و تا چند روز دیگر به پایان می‌رسد. بنا بر اطلاعات موجود در سایت این طرح تاکنون ۵۰۸ کتابفروشی عضو طرح بهارانه کتاب شده است. از این میان ۳۹۰ کتابفروشی در مراکز استان‌ها و ۱۱۸ کتابفروشی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

تنها ۷ کتابفروشی استان تهران در این طرح عضو شدند. از این میان ۵ کتابفروشی در شهرستان‌ها و ۲ کتابفروشی در مرکز استان فعالیت می‌کنند. طرح بهارانه کتاب از جمله طرح‌های فصلی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است که در چند ساله اخیر به منظور حمایت از کتابفروشان اجرا می‌شود. تاکنون خبری درباره میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای طرح و سقف خرید مخاطبان در نظر گرفته نشده است.

پیش از آغاز اجرای طرح‌های فصلی خانه کتاب، یارانه بخش کتاب در قالب یارانه کاغذ در اختیار ناشران قرار می‌گرفت از زمان اجرای این طرح این یارانه مستقیم به دست مصرف کننده آن می‌رسد. بالاترین سقف در نظر گرفته شده برای خرید در این طرح‌ها ۲۰۰ هزار تومان بود. در این طرح‌ها مخاطبان می‌توانند تا سقف تعیین شده از تخفیف کتاب بهره‌مند شوند. در اکثر دوره‌های برگزاری آن میزان تخفیف برای کتاب‌های تألیفی و ترجمه یکسان بود و تنها در چند دوره میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای کتاب‌های تألیفی بیش از ترجمه بود. مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران این اقدام را برای حمایت از کتاب‌های تألیفی انجام می‌داد. در دوره‌های اخیر برگزاری آن میزان تخفیف در نظر گرفته شده برای کتاب‌های تألیفی و ترجمه یکسان بود. باید دید در طرح بهارانه کتاب که از ۱۷ خرداد ماه آغاز می‌شود، چه میزان تخفیف برای خرید کتاب در نظر گرفته می‌شود و سقف خرید کتاب تا چه اندازه خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 497305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.