نامه ۶۰ بهره‌بردار واحدهای تجاری مترو تهران به شورا

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران از نامه ۶۰ بهره بردار واحدهای تجاری مترو به شورا خبر داد که مصوبه شورای شهر در خصوص تخفیف‌های کرونایی پیش بینی شده برای آنها اعمال نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز(یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به نامه ۶۰ نفر از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو به شورا اظهار کرد: برابر مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از گسترش ویروس کرونا اختیاراتی به شهرداری تهران داده شده که از جمله آن ارائه یکسری تخفیف‌ها و تسهیلات به مستاجرین و بهره‌برداران واحدها، اماکن و فضاهای تجاری، اداری، خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی است.

وی ادامه داد: در نامه‌ای که به دستم رسید، تعدادی از بهره‌برداران واحدهای تجاری مترو گلایه‌هایی از نحوه برخورد مسئولان شرکت بهره‌برداری مترو مطرح کرده و این موضوع را بیان کردند که یکسری وعده از سوی مسئولان این شرکت در خصوص تخفیف در اجاره بها به آنان داده شد که متأسفانه به هیچ یک از آنها عمل نشده و در نتیجه این موارد برخی از این افراد در آستانه ضبط ضمانتامه‌های بانکی قرار گرفته‌اند.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه شهرداری نسبت به اجرای مصوبات شورا توجه بیشتری داشته باشد تصریح کرد: در این مورد خاص از شرکت بهره‌برداری مترو می‌خواهم که جلسه‌ای مشترک با نمایندگان بهره‌برداران برگزار کرده و به شکل شفاف و رسانه‌ای به مطالبات آنان رسیدگی شود. اگر مطالبات مطرح شده از سوی آنها نظیر درخواست تخفیف در اجاره‌بها با مصوبه شورای شهر تهران سازگاری دارد، لازم است اجرای آن مدنظر قرار گرفته تا حقی از کسی ضایع نشود.

نظری تاکید کرد: شهرداری حق ندارد از اجرای مصوبات استنکاف کند و اگر خارج از مصوبه است باید به شکل صریح به شهروندان و این افراد اعلام شود.

وی تاکید کرد: در مواردی مانند تقاضای جلوگیری از حقوقی‌ شدن چک‌ها و برگشت زدن آنها، ضبط ضمانتنامه‌ها، قسط بندی اقساط و دریافتنشدن  وجه التزام که جزء مطالبات مطرح شده از سوی این افراد بود، لازم است موضوع به دقت بررسی شده و تا جایی که مقررات اجازه می‌دهد همکاری لازم بشود.

کد خبر 497268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.