«ستارگان زیر باران» به جشنواره «زلین» می‌رود

انیمیشن «ستارگان زیر باران» به بخش مسابقه بین‌الملل انیمیشن‌های کودکان جشنواره «زلین» راه یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، انیمیشن «ستارگان زیر باران» به کارگردانی سارا نامجو به بخش مسابقه بین‌الملل انیمیشن‌های کودکان جشنواره «زلین» در جمهوری چک راه یافت.

«ستارگان زیر باران» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و داستان آن درباره معجزه‌های کوچکی است که دشواری‌های زندگی را قابل تحمل می‌کنند.

سارا نامجو درباره تولید این انیمیشن کوتاه گفت: شخصیت‌های اصلی ۲ کودک هستند، اما «ستارگان زیر باران» مخاطب عام دارد. من عجله‌ای برای کار کردن ندارم، انیمیشن حوزه‌ای نیست که از آن ارتزاق کنم برای همین بین فیلم‌هایم فاصله می‌افتد و ترجیح می‌دهم به سراغ قصه‌های متفاوت و خاص بروم. به دلیل فعالیت در حوزه نویسندگی و تصویرگری، انیمیشن هنوز برایم در ساحت هنر باقی مانده است.

وی درباره تأثیر جشنواره‌ها در دیده شدن انیمیشن‌های ایرانی افزود: انیمیشن‌های کوتاه که جنبه هنری بالاتری دارند معمولاً در جشنواره‌ها بهتر دیده شده و از طریق جشنواره‌ها به رسانه‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی راه پیدا می‌کنند. جشنواره‌ها محمل مناسبی برای معرفی تلاش و هنر سازندگان انیمیشن هستند، حضور در جشنواره‌ها به فیلم‌سازانی که کاری باکیفیت تولید کرده‌اند اعتماد به نفس می‌دهد.

عوامل این انیمیشن عبارتند از نویسنده و کارگردان: سارا نامجو، انیماتور: سینا امیری، فرزانه حقیقت، جلوه‌های ویژه: امیر صفاییان، طراحی صدا و صدا گذاری: علیرضا علویان، موسیقی: میلاد موحدی.

شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان «زلین» از ۱۸ تا ۲۴ شهریورماه در شهر زلین و به صورت فیزیکی برگزار می‌شود.

کد خبر 497199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.