نصب سردیس مرحوم حریری و یاوری در نقش جهان

مراسم رونمایی از سردیس دو پیشکسوت باشگاه سپاهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مراسمی که عصر امروز شنبه - ۸ خرداد ماه - در استادیوم نقش جهان از ساعت ۱۸ آغاز شد، سردیس مرحوم محمود حریری، بنیان گذار باشگاه سپاهان و مرحوم محمود یاوری، پیشکسوت این باشگاه رونمایی شد.

در این برنامه یادبود چند تن از پیشکسوتان فوتبال اصفهان مانند رسول کربکندی، حسین چرخابی و کادر فنی فعلی تیم بزرگسالان این باشگاه مانند محرم نویدکیا، محمود کریمی و مجید بصیرت حضور داشتند. در این مراسم همچنین مسؤولان سیاسی و هنری استان نظیر بانکی پور نماینده مجلس اصفهان و چند تن از مدیران کل استان و حسن اکلیلی هنرمند اصفهانی حاضر بوده و آرمناک پطروسیان دروازبان ارمنستانی سابق سپاهان میهمان ویژه ورزشگاه نقش جهان است.

گفتنی است در این برنامه مدیران سابق باشگاه اصفهانی هم چون مسعود تابش و منوچهر نیکفر شرکت کردند.

سپاهان و پرسپولیس برادر یکدیگر هستند

سخنران بعدی مراسم حسین کلانی، پیشکسوت فوتبال و باشگاه شاهین بود. کلانی صحبت‌هایش را این گونه اغاز کرد: فکر می‌کنم همه ما شاهینی‌ها در باشگاه‌های دیگر فعالیت کرده یا می‌کنیم ولی همه از یک استاد درس گرفته و تابع ایم.

وی با اشاره به مکتب شاهین، افزود: وقتی به مکتب شاهین نگاه می‌کنیم می‌بینیم که درس و اخلاق را سرلوحه خود گذاشتند.

پیشکسوت شاهین در خصوص بنیان گذار سپاهان، خاطرنشان کرد: محمود حریری یکی از شاگردان عزیز و فرهیخته مکتب دکتر اکرامی بود. مرحوم محمود یاوری نیز به همین شکل بود. این افتخار را داشتم که مدتی در تیم ملی و شاهین از محمود یاوری فیض ببرم. همچنین در کنار بزرگ مردی چون محمد برزمهری که سال‌ها از او تاکتیک و فنون را آموختم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که به ورزشگاه نقش جهان آمده، در خصوص این ورزشگاه تصریح کرد: افتخار می‌کنم که در کشورم چنین استادیومی ساخته شده است. درست است که آزادی از افتخارات ساختمان سازی و معماری ایران هست ولی نقش جهان چیز دیگری است.

کلانی با اشاره به اختلافات و منازعات سال‌های اخیر تقابل‌های پرسپولیس و سپاهان، گفت: سپاهان و پرسپولیس برادر یکدیگر هستند که هر دو نشأت گرفته از باشگاه شاهین بوده که مکتب دوستی و برادری است.

هر چه از فوتبال دارم، از محمود حریری دارم

پس از اتمام صحبت‌های کلانی، نوبت به محمد برزمهری، دروازبان سال‌های دور سپاهان رسید. برزمهری در بخشی از صحبت‌هایش گفت: هر چه از فوتبال دارم از محمود حریری دارم. وقتی ۱۵ سال داشتم از عبدالرضا موزون که یار همیشگی حریری بود به شاهین آمدم و خوشحالم که وظیفه شاگردی ام را در قبال این بزرگ مرد انجام دهم.

رونمایی از تندیس‌ها و تمرین سپاهان با غیبت نورافکن

در ادامه نیز آرمناک پطروسیان و شاهین حریری، پسر محمود حریری دقایق کوتاهی به سخنرانی پرداختند. پس از پایان صحبت‌ها، از دو سردیس مرحوم محمود حریری و محمود یاوری پرده برداری و از ویترین این دو پیشکسوت در موزه باشگاه سپاهان واقع در ورودی راهرو رختکن ورزشگاه نقش جهان رونمایی شد.

گفتنی است پس از پایان مراسم، تیم سپاهان زیر نظر محرم نویدکیا تمرینی را در زمین چمن برگزار کرد. امید نورافکن به دلیل مصدومیت از روی سکوها نظاره گر تمرین هم تیمی‌هایش بود

کد خبر 497088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.