رمان‌هایی که جهانی شد+ خلاصه داستان و معرفی شخصیت‌ها

بهترین رمان‌های جهان شامل آنا کارنینا اثر "لئو تولستوی"، کشتن مرغ مقلد اثر "هارپر لی"، گتسبی بزرگ اثر "اسکات فیتس جرالد"، صد سال تنهایی اثر "گابریل گارسیا مارکز" و گذری به هند اثر " ادوارد مورگان فورستر" است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نظر منتقدان ادبی، مورخان، خوانندگان مشتاق و حتی خوانندگان معمولی درباره بهترین رمان‌های جهان متفاوت است زیرا هر یک سلیقه مخصوص خود را دارند. آیا بهترین رمان، داستانی است که با زبان تمثیلی فریبنده نوشته شده باشد یا یک داستان واقعگرا یا کتابی است که تأثیر اجتماعی زیادی بر افراد جامعه داشته و مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده است؟ در این گزارش شما را با رمان‌هایی آشنا می‌کنیم که به دلایل مختلف، لقب بهترین آثار ادبی جهان را به خود اختصاص داده‌اند:

آنا کارنینا اثر "لئو تولستوی"

کتاب آنا کارنینا که توسط نویسنده مشهور قرن نوزدهم، لئو تولستوی نوشته شده است و شرح حال روابط بین خانواده‌های روسی آن زمان را روایت می‌کند. این نویسنده بزرگ اعتقاد داشت که رمان وسیله‌ای برای آموزش روح و روان است. او در طول زندگی خود سه رمان بزرگ با نام‌های آنا کارنینا، جنگ و صلح و مرگ ایوان ایلیچ خلق کرد.

آنا کارنینا یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های عاشقانه ادبیات جهان است، اما عشق تنها بخشی از این رمان پرماجرا بوده و دیگر موضوعاتی که در این کتاب به آنها پرداخته می‌شود شامل مباحث اخلاقی، مذهبی و هویتی است.

آنا، زن جذاب و خوش چهره‌ای است که ایستادگی او در برابر سنت‌های جامعه باعث می‌شود، نامش بر سر زبان‌ها بیفتد. او نمونه یک زن پیش‌رو است و در بسیاری از رمان‌های دیگر مستقیماً به او اشاره شده و یا گوشه‌ای از سرنوشت او منعکس شده است.

رمان هایی که جهانی شدند+ خلاصه داستان و معرفی شخصیت‌ها

کشتن مرغ مقلد اثر "هارپر لی"

بدون شک "هارپر لی" (Harper Lee)، یکی از نویسندگان تأثیرگذار جهان به شمار می‌رود. رمان فراموش نشدنی "کشتن مرغ مقلد" که برای اولین بار در سال ۱۹۶۰ چاپ شد، توانست در همان سال عنوان پرفروش‌ترین کتاب را کسب کرده و نظرات مثبتی را به سوی خود جلب کند.

یک سال پس از چاپ نخست، این کتاب توانست جایزه Pulitzer Prize را از آن خود کند. رمان کشتن مرغ مقلد اکنون به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۱۸ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

این کتاب یکی از بهترین آثار کلاسیک ادبیات آمریکا محسوب می‌شود و در آن صفاتی مانند بی‌گناهی، عشق و نفرت، تجربه، محبت و شقاوت به تصویر کشیده می‌شود. نویسنده این کتاب ابتدا از آن به عنوان داستانی ساده یاد کرده است، اما امروز این اثر به عنوان یک شاهکار برجسته در ادبیات آمریکا شناخته می‌شود.

رمان هایی که جهانی شدند+ خلاصه داستان و معرفی شخصیت‌ها

گتسبی بزرگ اثر "اسکات فیتس جرالد"

گتسبی بزرگ یکی از کتاب‌هایی است که هنر رمان خوانی منتقدانه را به دانشجویان ادبیات می‌آموزد. این کتاب از دیدگاه یک مرد جوان به نام " Nick Carraway" نوشته شده است که به تازگی به شهر نیویورک نقل مکان کرده و با همسایه عجیب و غریب خود با نام "جی گتسبی" دوست شده است.

این کتاب یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های ادبیات آمریکا محسوب می‌شود که حدود ۲۵ میلیون نسخه از آن تاکنون در سراسر جهان به فروش رسیده است. گتسبی بزرگ را می‌توان دومین رمان انگلیسی زبان قرن و یکی از تأثیرگذارترین رمان‌های قرن بیستم دانست.

گتسبی پس از رسیدن به ثروت زیاد سعی می‌کند به روش‌های مختلف توجه دختری که عاشقش شده است، به سوی خود جلب کند. نام این کتاب از شخصیت اصلی آن گرفته شده است. گتسبی بزرگ، فرد سی و چند ساله است که فقر و جنگ، مانع رسیدن او به معشوقه‌اش می‌شود.

رمان هایی که جهانی شدند+ خلاصه داستان و معرفی شخصیت‌ها

صد سال تنهایی اثر "گابریل گارسیا مارکز"

این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۹۶۷ چاپ شد. در این رمان، وقایع به طرز اجتناب‌ناپذیری تکرار می‌شوند به گونه‌ای که انگار افراد از بعضی اتفاق‌ها هیچ وقت نمی‌توانند فرار کنند. شخصیت‌های اصلی داستان را گذشته آن‌ها کنترل می‌کند.

در صد سال تنهایی، گابریل گارسیا مارکز از رنگ‌ها به عنوان نمادها استفاده می‌کند. رنگ زرد و طلایی به عنوان نمادهای امپریالیسم بوده و به زمان خاصی در تاریخ اسپانیا اشاره دارد که به عصر رونق و شکوفایی هنر و ادبیات معروف است. رنگ طلایی نیز نشانه تلاش برای به دست آوردن ارزش اقتصادی و رنگ زرد نمایانگر تغییر، مرگ و زوال است.

این کتاب بخشی از تلاش مارکز برای ثبت تجربه‌های واقعی خود در زمان زندگی در کلمبیا محسوب می‌شود و نویسنده در آن سعی کرده است بخشی از تاریخ کشور خود را در داستان بیاورد.

صد سال تنهایی تا کنون به ۴۴ زبان دنیا ترجمه شده است و بعد از دن کیشوت، لقب بیشترین میزان ترجمه به زبان‌های دیگر را در بین کتاب‌های اسپانیایی‌زبان به خود اختصاص می‌دهد.

رمان هایی که جهانی شدند+ خلاصه داستان و معرفی شخصیت‌ها

گذری به هند اثر " ادوارد مورگان فورستر"

ادوارد مورگان فورستر این کتاب را پس از چندین سفر خود به کشور هندوستان نوشته است. این کتاب برای نخستین بار در سال ۱۹۲۴ چاپ شده و تاکنون چندین جایزه را از آن خود کرده است.

شخصیت اصلی داستان گذری به هند را مرد جوان هندی مسلمان به نام عزیز(Aziz) شکل می‌دهد. او یک پزشک دانش آموخته کشور انگلستان است که در بیمارستانی تحت سرپرستی یک پزشک نظامی انگلیسی مشغول کار است. عزیز که همسر خود را از دست داده، دارای سه فرزند است و به دین و ملیت خود عشق می‌ورزد.

این داستان در کنار عزیز، دارای سه شخصیت محوری انگلیسی شامل یک مرد میانسال آزادمنش و مثبت اندیش به نام "سیریل فیلدینگ"، یک زن مسن مهربان به نام خانم "مور" و زن جوان کنجکاوی به نام "آدلا کوستد" است.

آدلا به همراه خانم مور به هندوستان سفر کرده و قرار است به همسری پسر خانم موردرآید که قاضی شهر "چاندراپور"، محل زندگی عزیز است.

زمان داستان، سال‌های بین دو جنگ جهانی است؛ در این دوران هندوستان هنوز مستعمره انگلستان بوده و نارضایتی‌هایی در حال شکل‌گیری است که به استقلال این کشور منجر می‌شود.

گزارش از: لیلا شهبازی، خبرنگار خبرگزاری ایمنا

کد خبر 497072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.