استانداردسازی مجموعه تفریحی  شهر رویاها

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان از استانداردسازی شهر رویاها خبر داد و گفت: در چهار سال اخیر اصلی‌ترین دغدغه ما ایجاد محیطی ایمن و سالم برای حضور گردشگران است تا بتوانند با خیالی راحت اوقات فراغت خوبی در مجموعه‌های تفریحی تحت مدیریت شرکت طی کنند.

علی معینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجموعه تفریحی شهر رویاها به عنوان بزرگترین شهر بازی ایران، طبق شاخصه‌های اداره کل استاندارد ایران، هر سال گواهینامه رعایت استاندارد را دریافت می‌کرد که در سال جاری با هدف ایمن‌سازی ۱۰۰ درصدی مجموعه، پروسه ایمن‌سازی را آغاز کرده و به سرانجام رساندیم.

وی افزود: طبق دستورالعمل اداره استاندارد ایران تمامی پارک‌ها و شهربازی‌های کشور، ملزم به رعایت پارامترهای معین شده برای آن‌ها هستند از این رو در مجموعه تفریحی شهر رویاها با وجود ۵۴ دستگاه شامل ۱۰ دستگاه روباز، توانستیم مجوز رسمی این اداره را دریافت کنیم.

مدیر عامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان وابسته به شهرداری اصفهان تصریح کرد: از اقدامات صورت گرفته در راه کسب این مجوز، پیگیری رفع موارد غیر انطباق جهت اخذ گواهی‌های استاندارد، تشکیل کمیته راهبردی استاندارد، طراحی محاسبات مربوط به سازه دستگاه‌ها، دریافت تأیید استحکام بناهای مجموعه، ایجاد سیستم صاعقه‌گیر، اتصال ارت به تجهیزات و سیستم‌های الکتریکال، انجام فرآیند تست NDT دستگاه‌ها، تست و آماده‌سازی سیستم‌های اعلام و اطفای حریق، تعمیرات اساسی و برطرف کردن ده‌ها موارد غیرایمن مورد نظر این اداره بود. شهربازی شهر رویاها در عملکرد فنی و تجهیزات، یکی از معدود شهربازی‌های کشور با نشان استاندارد است که تمامی الزامات مطابق با دستورالعمل‌های ایمن‌سازی در آن صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در چهار سال اخیر، تمام تلاش و همت خود را بر ایجاد محیطی ایمن و سالم برای شهروندان و گردشگران متمرکز کردیم و در این راستا در کنار مجموعه تفریحی شهر رویاها، اقدامات گسترده‌ای در دو مجموعه دیگر تله‌کابین صفه و تله‌سیژ ناژوان صورت گرفت که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به ساخت قفل‌های دوبل ثقلی و فلکه اصلی (bullwheel) تله‌کابین صفه و رفع موارد عدم انطباق اعلام شده از طرف اداره کل استاندارد ایران اشاره کرد.

معینی گفت: در سال ۱۳۹۷ برای نخستین بار بعد از احداث تله‌سیژ ناژوان، موفق به دریافت گواهی استاندارد برای این واحد شدیم که هر سال با انجام بازرسی‌های ادواری از سوی اداره استاندارد، اقدام به تمدید گواهی و ایمن‌سازی مجموعه متناسب با دستورات به‌روز شده این سازمان کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: طرح ایمن سازی تله کابین با هزینه‌ای بیش از ۲۷.۵ میلیارد ریال تاکنون ۸۰ درصد و تله سیژ بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 496941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.