بازار ارزهای دیجیتال ۸ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

رمز ارزها همگی بر پایه شبکه بلاکچین هستید (دفتر باز توزیع شده) برخی از آنها مانند بیت کوین و اتریوم شبکه بلاکچین مخصوص به خود را دارند و تحت همان شبکه معاملات و تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند، حتی برخی از فورک‌ها آنها نیز کوین محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۸ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند: بر اساس گفته برخی از تحلیلگران تکنیکال روند نزولی بیت کوین پس از محدوده ۶۰ هزار دلار آغاز شده که در همان نقاط واگرایی شدید قیمتی بین روند نمودار و اندیکاتورها مشاهده می‌شد و بر همین اساس هشدارهای لازم برای ریزش بیت کوین نیز داده شده، رمز ارز بیت کوین با بیشتر میزان دامیننس بازار (سهم بازار) بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار است و لذا تغییرات بیت کوین منجر به تغییر در سایر رمز ارزها می‌شود، به شوخی بیت کوین در بازار رمز ارزها مانند خودرو خساپا در بازار ایران است منظور این است که تغییرات بیت کوین بر کل بازار تأثیر گذار است که در تصویر زیر ۱۰ رمز ارز بزرگ را مشاهده می‌کنید، در انتها نقشه کل بازار نیز قرار گرفته است، در این گزارش روزانه تصمیم به معرفی توکن و کوین داریم.

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال ۸ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

تفاوت کوین و توکن

رمز ارزها همگی بر پایه شبکه بلاکچین هستید (دفتر باز توزیع شده) برخی از آنها مانند بیت کوین و اتریوم شبکه بلاکچین مخصوص به خود را دارند و تحت همان شبکه معاملات و تراکنش‌های خود را انجام می‌دهند، حتی برخی از فورک‌ها آن‌ها نیز کوین محسوب می‌شوند مانند لایت کوین که در خصوص انواع فورک‌ها در گزارش قبلی صحبت کردیم، اما توکن‌ها شبکه بلاکچین مخصوص به خود را ندارند و تحت شبکه سایر قرار می‌گیرند؛ به طور مثال تحت شبکه اتریوم ایجاد می‌شوند، کارکرد کوین و توکن نیز متفاوت است، کوین‌ها به عنوان یک ارز شناخته می‌شوند مانند بیت کوین و ذخیره کننده ارزش هستند اما توکن‌ها به منظور یک پروژه خاص ایجاد می‌شوند و اگر هدف خاصی در ایجاد آنها نباشد و در وایت پیپر آنها نیز گزارش توجیهی از آن وجود نداشته باشد اصطلاحاً به آن شت کوین می‌گویند، یعنی رمز ارزی که هیچ هدف مشخصی ندارد، تعداد بسیار زیادی از آن ایجاد شده است و در آینده ممکن است قیمت آن به صفر نزدیک شود و یا کاملاً از مدار خارج شود.

چگونه متوجه شویم که رمز ارز ما کوین است یا توکن؟

در اکثر سایت‌هایی که اطلاعات ارز دیجیتال را می‌دهند؛ در بخشی از سایت اعلام می‌کند که رمز ارز مربوطه کوین است یا توکن به طور مثال در سایت ارز دیجیتال که یک سایت ایرانی است در گوشه سمت چپ این اطلاعات را به ما می‌دهد.

بازار ارزهای دیجیتال ۸ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

اگر دقت کنید زیر قسمت rank که رتبه رمز ارز را نوشته است با کادر نارنجی اصطلاح توکن نوشته شده است. یعنی رمز ارز شیبا جایگاه سی و سوم بازار یک توکن است، اطلاعاتی مانند ارزش بازار، حجم معاملات، تعداد سکه‌های در گردش، حجم کل عرضه و قیمت به ریال نیز نمایش داده می‌شود.

انواع توکن

توکن‌ها انواع مختلفی دارند که در این طبقه‌بندی گنجانده می‌شوند که شامل:

توکن‌های امنیتی: این نوع از توکن‌ها بیانگر یک دارایی مانند مشارکت در منابع فیزیکی، شرکت‌ها، جریان‌های درآمدی و یا حق دریافت سود سهام است به لحاظ عملکرد، این توکن‌ها شبیه به سهام، اوراق قرضه یا مشتقات هستند.

توکن‌های کاربردی: این دسته از توکن‌ها، دسترسی به کالاها و خدمات یک پروژه خاص را فراهم می‌کند. همچنین می‌توان از آن‌ها به عنوان نوعی تخفیف یا دسترسی ویژه به کالا و خدمات یک پروژه استفاده کرد.

توکن‌های پرداختی (کریپتوکارنسی‌ها): معمولاً توکن‌های این دسته، هیچ کارکرد یا ارتباطی با پروژه‌های توسعه‌ای دیگر ندارند. در حالت کلی، هدف کریپتوکارنسی‌ها ذخیره‌ی ارزشی است (مانند پول نقد و طلا) که از طریق آن امکان خرید، فروش و سایر تراکنش‌های مالی فراهم می‌شود. این ارزها قصد دارند تا کارکردی مانند دلار و یورو داشته باشند، با این تفاوت که تحت حمایت دولت و یا هیچ نهاد دیگری نباشند.

اخبار مهم

آیا ریپل سهامی عام می‌شود؟

برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل لیز، اعلام کرد این شرکت می‌خواهد در آینده سهامی عام شود. گارلینگهاوس گفت: «احتمال این که ریپل در آینده به یک شرکت سهامی عام تبدیل شود بسیار زیاد است. الان درگیر پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هستیم و ابتدا باید این پرونده را به سرانجام برسانیم.» کمیسیون بورس آمریکا شرکت ریپل را به فروش غیرمجاز اوراق بهادار و کسب بیش از ۱.۳ میلیارد درآمد متهم و علیه آن در دادگاه شکایت کرده بود. این پرونده همچنان در دادگاه آمریکا در جریان است.

روز پس از اظهارات رئیس بانک مرکزی ژاپن قیمت بیت کوین سقوط کرد

هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، روز گذشته با اشاره به نوسانات گسترده قیمت بیت کوین، این ارز دیجیتال را «به‌شدت سوداگرانه» توصیف کرد. پس از این اظهار نظر، قیمت بیت کوین با کاهشی نسبتاً شدید به زیر ۳۷,۰۰۰ دلار سقوط کرد. در حال حاضر هر واحد بیت کوین در محدوده ۳۶,۶۰۰ دلاری معامله می‌شود.

هک برگر سواپ

هکرها موفق شدند با هک‌کردن پروتکل برگرسواپ چیزی در حدود ۷.۲ میلیون سرمایه را سرقت کنند. برگرسواپ که یک پروتکل حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای است، بر بستر بایننس اسمارت چین کار می‌کند. در این حمله، هکرها موفق شدند ۳.۲ میلیون دلار توکن BURGER، چیزی در حدود ۱.۶ میلیون دلار WBNB و ۱.۴ میلیون دلار تتر سرقت کنند.

سایفرتریس اسمارت چین بایننس را به ابزار تحلیلی خود اضافه کرد

شرکت اطلاعاتی سایفرتریس (CipherTrace) پشتیبانی از اسمارت چین بایننس را به ابزار تحلیلی خود اضافه کرده است. این ویژگی جدید ارائه‌دهندگان خدمات ارزهای دیجیتال از جمله صرافی‌ها، بانک‌ها، میزهای معاملاتی OTC، کیف پول‌ها و سایر نهادهای مالی را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های مشکوک را در اسمارت چین بایننس کشف کرده و از فعالیت‌های غیرقانونی همچون کلاهبرداری جلوگیری کنند.

افزایش تعداد کیف پول‌های حاوی ۱۰۰ تا ۱,۰۰۰ بیت کوین بعد از خرید بزرگ تسلا

بنا بر گزارش‌ها، تعداد بیت کوین‌هایی که نهنگ‌ها در اختیار دارند حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است. داده‌های گلسنود نشان می‌دهد ۱۹.۵ میلیارد دلار بیت کوین به کیف‌هایی با حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۱,۰۰۰ واحد بیت کوین افزوده شده است. این افزایش بعد از آن رخ داد که تسلا سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیاردی خود را در بیت کوین اعلام کرد. این در حالی است شمار کیف‌های حاوی ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین دچار کاهش تدریجی شده‌اند. نتایج بیانگر آن است که نهنگ‌های بزرگ‌تر بعد از اطلاعیه تسلا به فروش ذخایر خود پرداخته‌اند تا جایی که بیت کوین‌های آنها به ۱۰۰ تا ۱,۰۰۰ واحد رسیده است.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارزهای دیجیتال ۸ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، ارزدیجیتال

کد خبر 496940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.