کرونای هندی و انگلیسی در ویتنام!

مقامات بهداشتی دولت ویتنام اعلام کردند که گونه جدیدی از ویروس کرونا در این کشور شناخته شده است که ترکیبی از کرونای هندی و انگلیسی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون شش هزار و ۷۱۳ نفر در کشور ویتنام به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴۷ نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. کشور ویتنام پس از کسب موفقیت در مقابله با ویروس کرونا در مدت زمان بیشتر از یک سال، هم‌اکنون در حال مقابله با گونه جدیدی از آن است که با سرعت بیشتری گسترش پیدا می‌کند.

از اواخر آوریل سال جاری تا کنون تقریباً سه هزار و ۶۰۰ نفر در کشور ویتنام به ویروس کرونا آلوده شده‌اند؛ این تعداد بیش از نیمی از کل تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون را شامل می‌شود. محققان پس از تعیین توالی ژن ویروس کرونا بر بیمارانی که اخیراً به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند، متوجه شدند گونه جدیدی که گسترش پیدا کرده، ترکیبی از گونه هندی و انگلیسی است.

به نظر می‌رسد که گونه جدید ویروس کرونا در حقیقت گونه هندی با جهش‌های مربوط به گونه انگلیسی است. پژوهشگران معتقدند که ترکیب گونه هندی و انگلیسی ویروس کرونا به زودی در سراسر جهان گسترش می‌یابد. تاکنون گونه‌های مختلفی از ویروس کرونا مانند B.1.222، B.1.619، D614G، B.1.1.7 (گونه انگلیسی (، B.1.351، A.23.1 و B.1.617.2 (گونه هندی) در ویتنام شناسایی شده است.

به گفته محققان، میزان شیوع گونه جدید ویروس کرونا، مرکب از نسخه هندی و انگلیسی، بیشتر از گونه‌های پیشین است به طوری که این ویروس به سرعت در بدن انسان تکثیر می‌شود. به همین دلیل تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در کشور ویتنام به سرعت افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 496919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.