چاهخانه‌ها یکی از مشکلات جدی باغستان‌ها است

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهر قزوین گفت: امروزه چاهخانه‌ها به یکی از مشکلات جدی سازمان باغستان‌ها تبدیل شده است و باغداران، تقاضاهای بسیار زیادی برای احداث چاهخانه‌های جدید دارند.

به گزارش ایمنا، محمد کریم کاظم پور در این باره اظهار کرد: تغییر سبک و محیط زندگی به آپارتمان نشینی موجب شده است تا باغداران دیگر مثل گذشته نتوانند در محیط منزل وسایل و ابزار باغبانی را نگهداری کنند و نیازمند مکانی اختصاصی برای نگهداری آنها هستند.

وی افزود: از سوی دیگر گاهی باغداران از ابتدایی‌ترین امکانات مانند یک سرویس بهداشتی یا مسائل دیگر هم محروم هستند به همین دلیل مراجعات زیادی دارند و طبق قانون ما اساساً نمی‌توانیم هیچ مجوز جدیدی در این زمینه صادر کنیم.

مدیرعامل سازمان باغستان‌های سنتی شهر قزوین گفت: تعداد چاهخانه‌های قدیمی هم محدود است و وراثتی شدن بخشی از آنها و اختلاف نظرهای موجود میان باغداران که قبلاً به صورت اشتراکی از آنها استفاده می‌کردند مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه باغداران برای دریافت مجوزهای جدید احداث چاهخانه به سازمان مراجعه می‌کنند، افزود: ما این موضوع را در کمیته فنی باغستان که سازمان‌های مرتبط هم حضور دارند مطرح کردیم تا در خصوص آن تصمیم‌گیری شود و باغداران میان سازمان‌ها معطل نشوند.

وی افزود: به نظر ما تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص باید در دستگاه قضا انجام شود که اساساً آیا می‌توانیم با یک استاندارد خاصی مجوز احداث چاهخانه جدید بدهیم یا خیر؟

کاظم پور گفت: به هر حال این مشکل هم اینک میان باغداران وجود دارد و با توجه به تغییر شرایط و محیط زندگی باغداران باید به آن توجه شود.

وی گفت: در حال حاضر ۲۰ درخواست برای ساخت چاهخانه در باغستان سنتی قزوین ثبت شده است، اما تقاضاهای بیشتری در این زمینه وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 496838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.