اعلام آمادگی ایران و روسیه برای سرمایه گذاری مشترک

وزیر جهاد کشاورزی ایران و رئیس آکادمی کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی روسیه باهم دیدار، و هر دو طرف برای همکاری در زمینه‌های علمی به ویژه کشاورزی اعلام آمادگی کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، ولادیمیر تراکناسچی، رئیس آکادمی کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی روسیه امروز جمعه در دیدار با کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی ایران از این مرکز علمی کشاورزی در مسکو، خواستار انعقاد قرارداد همکاری یا دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی ایران شد.

وی افزود: ما خواستار انعقاد قرارداد همکاری بین ایران و روسیه در زمینه‌های علمی به خصوص کشاورزی برای صدها سال هستیم.

رئیس آکادمی کشاورزی وابسته به وزارت کشاورزی روسیه با بیان اینکه صدها مؤسسه آموزشی در روسیه در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی کشاورزی فعالیت دارند، تصریح کرد: ایجاد زمینه همکاری با ایران می‌تواند منجر به بهبود فعالیت‌های مثمر ثمر شود. سفر هیئت کشاورزی ایران می‌تواند زمینه ساز این همکاری‌ها شود.

کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی کشورمان نیز در این دیدار، گفت: جهاد کشاورزی ایران یک تفاهم‌نامه با مؤسسه آموزشی کشاورزی سن پترزبورگ دارد و برای انعقاد همکاری با این دانشگاه نیز آمادگی داریم و زمینه برای انعقاد یک قرارداد همکاری کاملاً فراهم است. زمینه‌های پژوهشی و علمی بین ایران و روسیه وجود دارد و مهم شروع کار است که امیدواریم در این سفر زمینه آن فراهم شود.

وی به مؤسسات پژوهشی و علمی ایران اشاره کرد و گفت: مؤسسات تحقیقاتی ایران قدمت زیادی در فعالیت‌های علمی دارند.

هیئت ایرانی همچنین از واحدهای تحقیقاتی و فناوری و همچنین موزه خاک این دانشگاه بازدید کردند.

کد خبر 496748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.