از حواشی اخیر هیئت قایقرانی تا ادعای وجود مافیا

در روزهای اخیر حواشی زیادی در هیئت قایقرانی استان اصفهان پیرامون مسابقات جهانی پارس و انتخابی کشور که تیرماه سال جاری برگزار می‌شود شکل گرفته است. این در حالی است که برخی افراد ادعای وجود مافیای قدرتمند را در این هیئت مطرح می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزهای اخیر حواشی زیادی در هیئت قایقرانی استان اصفهان پیرامون مسابقات انتخابی کشور و مسابقات جهانی پاریس که تیرماه سال جاری برگزار می‌شود مطرح شده است. عده‌ای از ورزشکاران و پیشکسوتان این رشته از مافیای قدرتمند جهت انتخاب ورزشکاران برای اعزام به مسابقات انتخابی کشوری سخن می‌گویند و به تصمیمات رئیس سابق هیئت اعتراض دارند. این در حالی است که عباس مرادیان به تازگی به سرپرستی هیئت قایقرانی استان انتخاب شده و همه ذی‌نفعان این هیئت منتظر برگزاری انتخابات مجمع آن هستند تا مطالبات خود را از رئیس جدید بخواهند.

محسن ریاحی، پیشکسوت کایاک قایقرانی در خصوص حواشی اخیر مطرح شده در این هیئت در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ۲۵ سال در این رشته فعالیت کرده‌ام و سوابقم برای همه قایقرانان استان مشخص است. متأسفانه در هیئت قایقرانی فضا به گونه‌ای شده که نمی‌گذارند افراد از بیرون به جمع آنها وارد شوند و عده‌ای خاص فعالیت‌ها را پیش می‌برند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به گروه ما اعلام شده است که قصد اعزام تیم رفتینگ به مسابقات جهانی فرانسه را دارند و هر کس می‌تواند وارد گود شود، اما مشخص شده که هیچ اطلاع رسانی در این خصوص نشده و تنها تیم‌های چهارمحال و بختیاری از این موضوع با خبر بوده‌اند. در واقع انحصار فدراسیون قایقرانی لو رفته و آنها قرار است مسابقات قهرمانی کشوری را طی روزهای آتی برگزار و نفرات برتر را به مسابقات جهانی اعزام کنند.

دو نفر جایگزین من و فرهاد رحیمی شد

پیشکسوت کایاک قایقرانی تصریح کرد: در گذشته رئیس سابق هیئت قایقرانی به ما اعلام کرد که در قالب تیم‌های پنج نفره در سه تست انتخابی شرکت کنید که ما هم در همه آنها حضور داشتیم، اما در حال حاضر اسم بنده و فرهاد رحیمی را از ترکیب نهایی خط زده‌اند و آقایان اسماعیل زاده و صفدریان جایگزین شدند در حالی که هیچیک از افراد مذکور در روزهای تست حضور نداشتند.

وی افزود: روز پنج‌شنبه پس از رایزنی‌های زیاد، جلسه‌ای را با آقای مرادیان سرپرست فعلی هیئت داشتیم و او دستور داد که اتفاقات گذشته از طریق آقای قاضی عسگر پیگیری شود، البته خروجی جلسه دیگر ما با معاونت قهرمانی اداره کل هم این بود که روز گذشته توانستیم وارد مسابقات انتخابی استان در شهر سامان از توابع شهرکرد شویم و در صورت جلب نظر داوران بتوانیم نماینده استان اصفهان در مسابقات کشوری باشیم.

ریاحی اظهار کرد: بسیاری از افراد مستعد و پیشکسوت این رشته حتی به عنوان دست اندرکاران فعالیت‌های هیئت حضور ندارند و تست روز جمعه نیز به گونه‌ای برگزار شد که می‌خواستند به گونه‌ای رفع مسئولیت کنند. این دعوت برای تست نهایی نیز در حالی انجام شد که همه موارد با هزینه‌های شخصی ورزشکاران بود و حتی هیئت حاضر نشده وسیله ایاب و ذهاب تهیه کند.

از حواشی اخیر هیئت قایقرانی تا ادعای وجود مافیا

برای مسابقات پاریس قرار نبوده کسی مطلع شود!

وی در افزود: همانطور که گفتم برای مسابقات فرانسه نیز قرار نبوده کسی مطلع شود و همه چیز در سکوت خبری پیش رفته است تا اینکه تیمی از چهارمحال و بختیاری از اقدام آنان با خبر می‌شود. حتی مسابقات قهرمانی کشوری نیز به نظر می‌رسد کاملاً فرمالیته برگزار خواهد شد، زیرا فرصت بسیار کمی تا مسابقات جهانی داریم و در واقع با محدودیت‌های ترددی که بین شهرهای کشور در هفته‌های آتی اعمال می‌شود این مسابقات انتخابی هم واقعی نیست.

پیشکسوت کایاک قایقرانی در خصوص مافیایی که در هیئت این رشته ورزشی شکل گرفته است، افزود: متأسفانه مافیای قدرتمندی در تهران و اصفهان شکل گرفته است. رئیس سابق هیئت استان در هیئت ترویج آسیا کرسی دارد و اگر امسال نتواند مسابقاتی برگزار کند این منصب را از دست می‌دهد و کشوری دیگر جایگزین آن می‌شود، بنابراین می‌خواهد به هر صورتی شده گروهی را به مسابقات جهانی برده و وانمود کند که در کشورمان در این زمینه فعالیت خوبی انجام می‌شود در حالی که اصل ماجرا چیز دیگری است.

هیچ حمایتی از ما در سال‌های اخیر صورت نگرفته است

ستایش پیر نجم الدین، عضو تیم قایقرانی رفتینگ استان اصفهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسابقات انتخابی که در حال حاضر از آن صحبت می‌شود تنها برای آقایان است و تیم ما از سوی هیئت هیچ تماسی نداشته تا در تست پیش از مسابقات شرکت یا حتی خودمان را برای آن آماده کنیم. در حالی که قبل از شیوع پاندمی کرونا در کشورمان در مسابقات حاضر بوده‌ایم و حتی اعزام به خارج از کشور داشته‌ایم و در اصل جزو تیم‌های خوب رفتینگ ایران هستیم.

وی ادامه داد: نمی‌دانم واقعاً چطور دغدغه‌های چند ساله گذشته را مطرح کنم؟! هیچ حمایتی از ما در سال‌های اخیر نشده است. انتخابات همگی سلیقه‌ای بوده و آنهایی که می‌خواستند را برای مسابقات اعزام کرده‌اند. در واقع کسانی که با آنها موافق باشند مورد حمایت همیشگی هیئت هستند. در حالی که ما اعتراضاتی از قبیل نداشتن محل تمرین و عدم حمایت مطلوب داشتیم و به همین دلیل جزو افراد خاص برای آنان قرار نگرفتیم.

عضو تیم قایقرانی رفتینگ با اشاره به تغییرات مدیریتی در هیئت قایقرانی استان اصفهان، تصریح کرد: عملاً سرپرست جدید هیچ نقشی در تصمیمات ندارد و همان تیم سابق تصمیم گیرنده هستند. در واقع هنوز هم شاهد تصمیمات رئیس سابق هیئت هستیم و آمدن آقای مرادیان به عنوان سرپرست جدید هیچ تأثیری در روند کاری نگذاشته است.

از حواشی اخیر هیئت قایقرانی تا ادعای وجود مافیا

برای اعزام به مسابقات جهانی هنوز تردید و بلاتکلیفی وجود دارد

عباس مرادیان، سرپرست هیئت قایقرانی استان اصفهان گفت: صبح پنج شنبه جلسه‌ای چند ساعته با افرادی که در خصوص حواشی اخیر معترض بودند داشتم و تمامی صحبت‌های آنان را شنیدم و قرار شد که مشکلات مرتفع شود. ابتدا گفته شد که افراد در جریان مسابقات انتخابی نبوده‌اند، اما در همین جلسه صحبت‌های برخی از افراد حاضر خلاف این مورد بود.

وی در خصوص تست انتخابی که روز جمعه در توابع شهر سامان برگزار شده است، تصریح کرد: فدراسیون زمان برگزاری مسابقات را به هیئت‌ها دیر اعلام کرده است، از طرف دیگر با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا هنوز هم برای اینکه تیمی از کشورمان به مسابقات جهانی اعزام شود تردید و بلاتکلیفی وجود دارد.

سرپرست هیئت قایقرانی استان اصفهان تصریح کرد: در مورد هزینه‌های ایاب و ذهاب تست روز جمعه هم اعتراض‌هایی مطرح شده است که قرار شد بعد از انتصاب رئیس جدید هزینه‌ها جبران شود، اما در خصوص تست‌ها و زمانی که برای مسابقات وجود دارد باید بگویم که به دلیل زمانبندی فدراسیون در دیگر استان‌ها هم وضع به همین منوال بوده و این طور نیست که تنها در اصفهان شاهد این اتفاقات باشیم. در گذشته هر استان می‌توانست دو تیم را به مسابقات کشوری اعزام کند، اما در سال جاری این سهمیه نصف شده است.

حفظ کرسی ایران در آسیا مشروط به برخی امور نیست

وی با رد صحبت‌هایی که در خصوص از دست دادن احتمالی کرسی آسیایی ایران در صورت عدم اعزام تیم به مسابقات پاریس مطرح شده است، ادامه داد: چنین چیزی صحت ندارد، کشورمان قبل از شیوع کرونا به مسابقات جهانی اعزام داشته است. آقای قاضی عسگر نیز بر اساس توانایی‌های خود به این جایگاه رسیده و مطمئناً از دست دادن این کرسی مشروط به عدم اعزام تیم نیست.

مرادیان در پایان افزود: در حال حاضر در دوران گذار برای هیئت قایقرانی قرار داریم. امیدوارم که با روی کار آمدن رئیس جدید، ورزشکاران به حق و حقوق خود برسند و مطمئناً در اداره کل ورزش و جوانان برای این مهم تلاش می‌شود.

کد خبر 496666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.