بستر فعالیت سرمایه‌گذاران در شهر باید مهیا باشد

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه تورم لجام گسیخته بر پیکره اقتصاد و بخش خصوصی شلاق می‌زند، گفت: شهرداری باید زیرساخت‌های شهری را محقق کند تا بستر لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران فراهم باشد و شاهد فرار سرمایه گذاران از شهر نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی طهرانی امروز _پنج‌شنبه ششم خردادماه ۱۴۰۰_ در شصت و چهارمین نشست هم اندیشی اصفهان فردا با حضور جمعی از توسعه گران شهر و شهردار اصفهان، اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری برای ارتباط با انبوه سازان و سازندگان شهر چهار جلسه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری مسئول ساخت و ساز شهر نیست بلکه شهر باید به کمک شهروندان ساخته شود، افزود: شهرداری باید زیرساخت‌های شهری را محقق کند تا بستر لازم برای فعالیت سرمایه‌گذاران فراهم باشد و شاهد فرار سرمایه گذاران از شهر نباشیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه کشور ما کشور تغییرات سریع و شگفت‌انگیز است، تصریح کرد: با وجود تغییرات شدید و انطباق کارهای شهری، فعالیت در زمینه ساخت و سازها کار ساده‌ای نیست.

وی تاکید کرد: انبوه‌سازان به خوبی می‌دانند که بر اساس اعلام بانک مرکزی تورم سال جاری نسبت به سال گذشته بین ۴۰ تا ۴۵ درصد است و شهرداری برای افزایش تعرفه تنها ۱۵ درصد می‌تواند از شورای شهر مجوز بگیرد؛ البته بسته‌های تشویقی ساخت و ساز نیز برای کمک به سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان ارائه شده است.

طهرانی با بیان اینکه تورم لجام گسیخته بر پیکره اقتصاد و بخش خصوصی شلاق می‌زند، گفت: شهرداری تلاش می‌کند تا سهم اندکی بر فشار وارد شده به بخش خصوصی داشته باشد.

وی گفت: بخشی از منابع مالی شهر را سازندگان خرد و انبوه سازان از طریق صدور پروانه‌های ساختمانی تأمین می‌کنند، قطعاً شهرداری و انبوه‌سازان باید با هم تعامل داشته باشند تا شهر ساخته شود.

کد خبر 496598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.