تعامل و حفظ وحدت رویه، عاملی برای توسعه و آبادانی فولادشهر

شهردار فولادشهر گفت: شورای اسلامی و شهرداری نقش مهمی را در توسعه و دستیابی به اهداف حقوق شهروندی و افزایش رضایت عمومی آنان بر عهده دارد از این جهت باید تلاش شود مباحث شهر جدید فولادشهر با تعامل و وحدت رویه دنبال شود تا به اهداف والای خود دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین ایزدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با بیان اینکه در دوره پنجم مدیریت شهر تلاش‌ها و خدمات ارزنده‌ای انجام شد تا فولادشهر در مسیر توسعه قرار گیرد، اظهار کرد: فولادشهر با سبک معماری خاص، میزبانی از اقوام مختلف ایران اسلامی، قرار گرفتن در مسیر کریدورهای حمل‌ونقل کشور و… شهری ویژه به شمار می‌آید برهمین اساس توسعه این شهر جدید در حوزه‌های مختلف نیازمند اندیشه‌ای نو در کنار تداوم راه گذشتگان است.

وی افزود: تنوع اقوامی که در شهر جدید فولادشهر ساکن هستند در عین گوناگونی، وحدت‌آفرین بوده و زمینه‌ساز غرور ملی، امیدآفرینی و هویت ساز بوده است.

شهردار فولادشهر تصریح کرد: وجود ۴۳۰ هکتار فضای سبز شهری و ۱۱۰ هکتار پارک جنگلی در شهر جدید فولادشهر سبب شده است این شهر به عنوان یک شهر سبز در کشور مطرح باشد.

وی ادامه داد: امروز به ازای هر شهروند بیش از ۶۰ مترمربع فضای سبز در فولادشهر وجود دارد که براساس آمار بیش از چهار برابر میانگین سرانه فضای سبز کشور است.

ایزدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی توسعه شهری، باید براساس نیاز شهر و شهروندان تدوین شود، گفت: همواره تحقق خواسته‌های بحق شهروندان از اولویت‌های مدیریت شهری فولادشهر بوده است، از این رو باید تلاش کنیم توسعه اماکن عمومی برای ارتقا سطح رفاه و آرامش شهروندان در افق توسعه شهری لحاظ و براساس شرایط خاص این شهر جدید توسعه و افزایش سرانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش جمعیت در فولاد شهر نیاز است در خصوص مباحثی چون اتمام پروژه‌های نیمه تمام و پروژه‌هایی مهمی چون پایانه حمل و نقل مسافر و حمل و نقل بار، میدان میوه و تره بار و پارکینگ خودروهای سنگین نگاهی جهادی داشته باشیم تا با ارائه خدمات شایسته به شهروندان و همچنین گردشگران افزایش رضایتمندی آنان فراهم شود.

شهردار فولادشهر یکی از شاخص‌های توسعه پایدار را بحث فرهنگ و پرداخت به مباحث فرهنگی دانست و تصریح کرد: فرهنگ، تاریخ و تمدن یک شهر بر دیپلماسی آن در عرصه‌های مختلف تأثیرگذار است از این رو شهرداری فولادشهر به مباحث فرهنگی نگاه ویژه‌ای دارد و در تلاش هستیم در اجرای پروژه‌های مختلف مباحث هویتی و فرهنگی بیش از پیش پر رنگ‌تر دیده شود.

وی یکی از عوامل توسعه و پیشرفت شهرهای ایران را وجود تخصص و تعهد در عرصه‌های مدیریت شهری دانست و خاطرنشان کرد: شورای اسلامی و شهرداری نقش مهمی را در توسعه و دستیابی به اهداف حقوق شهروندی و افزایش رضایت عمومی آنان بر عهده دارد از این جهت باید تلاش شود مباحث شهر جدید فولادشهر با تعامل و وحدت رویه دنبال شود تا به اهداف والای خود دست پیدا کنیم.

کد خبر 496579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.