تکمیل ۳ پروژه شهری در رفسنجان تا دوماه آینده

شهردار رفسنجان با اشاره به اجرای سه پروژه در این شهر گفت: نخستین پروژه ترافیکی و زیباسازی، احداث بوستان ۴/۵ هکتاری و پل بلوار زیتون در این شهر سه طرحی است که در بهار امسال عملیات احداث آن ها آغاز شده و تا دو ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش ایمنا، محمد مختاری با اشاره به اینکه نخستین پروژه ترافیکی و زیباسازی در بلوار شهید مدرس با هدف بهبود تردد خودروهای عبوری و ایجاد جلوه‌های بصری تعریف شده است، اظهار کرد: در اجرای این پروژه از نظرات صاحب نظران و کارشناسان مربوطه استفاده شده است.

وی با بیان اینکه پروژه فوق یکی از زیباترین و منحصر بفردترین پروژه‌های شهر رفسنجان خواهد بود ادامه داد: زیبا سازی و بهسازی باند شرقی بلوار و احداث پارکینگ حاشیه‌ای در مجاورت بوستان شهید مطهری و مجموعه فرهنگی ورزشی آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) از جمله اقدامات پیش بینی شده در این مسیر است.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه اجرای این پروژه تأثیر به سزایی در حرکت روان خودروها و کاهش تخلفات رانندگی خواهد داشت، گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل زمان بر شدن طرح در فاز اول، جابجایی تأسیسات آب و مخابرات در این مسیر بوده که اقدامات لازم برای تسریع در اجرای آن در حال انجام است.

وی هوشمندسازی میدان بسیج را از دیگر برنامه‌های شهرداری در این محدوده اعلام کرد و افزود: نصب چراغ راهنمای هوشمند در میدان به منظور کاهش معضلات ترافیکی و کنترل تردد خودروها از برنامه‌های آتی و ضروری شهرداری است که در ادامه طرح بلوار شهید مدرس اجرا می‌شود.

مختاری بهبود سیمای شهر و ایجاد محیط مفرح برای شهروندان را از جمله برنامه‌های شهرداری در این دوره عنوان کرد و گفت: افزایش سطح رضایتمندی مردم و همراهی آنان در طول اجرای پروژه‌ها برای مجموعه مدیریت شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه در مناطق مختلف شهر شاهد آن هستیم.

اجرای طرح احداث بوستان ۴/۵ هکتاری در رفسنجان آغاز شد

شهردار رفسنجان از آغاز عملیات احداث پارک ۴.۵ هکتاری در این شهر خبر داد و افزود: سرانه فضای سبز یکی از مهم‌ترین سرانه‌های عمومی شهر محسوب می‌شود که در همین راستا مجموعه مدیریت شهری رفسنجان اقدام به احداث بوستانی با مساحت ۴۵ هزار متر مربع در خیابان دکتر حسابی کرده است.

مختاری افزود: در اولین گام اجرایی عملیات نخاله برداری، پاکسازی و تسطیح این پروژه انجام شده است.

اجرای پل بلوار زیتون ۷۰ درصد پیشرفت دارد

وی همچنین اجرای طرح پل زیتون در این شهر را از ۱۸ فروردین ماه امسال عنوان کرد و گفت: عملیات اجرایی این پروژه واقع در بلوار زیتون با مساحت یکهزار و ۲۰۰ مترمربع و به طول ۵۰ متر و با عرض ۲۹ متر با ۶ دهنه بر روی رودخانه شور در محله الله آباد آغاز شده است و در ۴۸ روز به پیشرفت ۷۰ درصدی رسیده است.

مختاری خاطرنشان کرد: این پل اواخر خردادماه به بهره برداری خواهد رسید؛ هدف از احداث این پل کاهش بار ترافیکی؛ مشکلات ناشی از تردد هنگام بارش باران و طغیان رودخانه؛ ایجاد دسترسی مناسب برای رفت وآمد و کاهش خطرات احتمالی است.

شهرداری رفسنجان جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در سطح شهر را تحت پوشش دارد و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 496565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.