سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا+ مشخصات و قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. بررسی مشخصات، مقایسه، شناسایی نقاط ضعف و قدرت، امکانات گوشی موبایل به شما کمک می‌کند تا خرید خوبی داشته باشید. گوشی موبایل سامسونگ اس 21 اولترا (Samsung Galaxy S21 Ultra 5G) در این مطلب بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گوشی موبایل «Samsung Galaxy S21 Ultra 5G» پرچمدار جدید شرکت سامسونگ است که با چند ویژگی جدید روانه بازار شد. گوشی موبایل Galaxy S21 Ultra جای همه کم‌وکاستی‌های نسل خود را پر کرده است.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G)

صفحه نمایشی با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز وضوح ۱۴۴۰ پیکسل است که بیشتر از هر چیز کنایه‌ای پرمعنا به اپل است تا زمانی که در کنار باتری حجیم پنج هزار میلی‌آمپرساعتی قرار می‌گیرد، نوید یکی از غول‌های دنیای فناوری و اطلاعات را با خود دارد. این گوشی اولین محصول سری S است که از قلم S-Pen هم پشتیبانی می‌کند. البته باید این قلم را جداگانه تهیه کنید. رنگ مات و جذاب بدنه گلکسی اس ۲۱ اولترا هم در کنار لبه‌های خمیده گوشی، ویژگی جدید ظاهری این محصول محسوب می‌شود. در این گوشی نیز همانند رقبای خود امکان شارژ بی سیم وجود دارد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا به دوربینی مجهز است که با برش کانتور طراحی شده تا تحولی بزرگ در عکسبرداری ایجاد کند؛ طراحی به گونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد فقط در یک حرکت ویدئوهای 8K سینمایی ضبط کنید و عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید و با سریع‌ترین چیپ‌ست Galaxy، قوی‌ترین شیشه، 5G و باتری ماندگار تمام روز همچون نمایش که اولترا است عملکرد فوق‌العاده‌ای بجا بگذارد.

در قسمت جلوی دستگاه از نمایشگر Dynamic AMOLED 2X استفاده شده است که بهترین نمایشگری است که تاکنون در سامسونگ به کار رفته است. اندازه نمایشگر ۶.۸ اینچ است که در ابعاد ۱۶۵.۱×۷۵.۶×۸.۹ تولید شده است. برای محافظت از شیشه جلویی گوشی از تکنولوژی Gorilla Glass Victus استفاده شده است؛ گلکسی S21 Ultra برخلاف نسل‌های قبلی خود از نمایشگر با منحنی کمتری استفاده می‌کند. برای قسمت پشتی گوشی از یک روکش مات استفاده شده است؛ یکی از مزیت‌های مات بودن قاب پشت این گوشی نماندن جای انگشتان دست روی قاب می‌باشد البته فریم عریض شده گلکسی S21 Ultra از جنس آلومینیوم با روکش براق می‌باشد که به راحتی لک دست را جذب می‌کند و به این آسانی‌ها هم پاک نمی‌شود. این فریم دقیقاً هم سطح با نمایشگر قرار گرفته است و دیگر خبری از فضای خالی بین نمایشگر و فریم نیست.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا+ مشخصات و قیمت

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا دوربین‌های چهارگانه ۱۰۸ مگاپیکسل، دو دوربین تله فوتو با ۱۰ مگاپیکسل و دوربین فوق عریض UltraWide با ۱۲ مگاپیکسل همراه با فناوری لیزر AF ، فلاش LED و اسکنر ۳ برابر 3MP دارا می‌باشد که عکس‌هایی با کیفت بسیار بالا به کاربران هدیه می‌دهد. قابلیت اتصال به شبکه‌های GSM / CDMA / HSPA / EVD / LTE / 5G، بلوتوث نسخه 5.1، A2DP، LE، سیستم عامل اندروید ۱۱ دیگر ویژگی‌های این گوشی است. از نظر سخت افزاری این گوشی تراشه Snapdragon 888 است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای باتری با ظرفیت پنج هزار میلی آمپری است که با نرخ نوسازی Adaptive و وضوح +WQHD نمایشگر کمی بیش از یک روز دوام می‌آورد و می‌تواند ۱۵ ساعت وبگردی، ۱۸ ساعت پخش فیلم و بیشتر از ۳۵ دقیقه مکالمه بدون وقفه را به کاربران هدیه دهد.

گلکسی S21 به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ با رابط کاربری انحصاری سامسونگ یعنی 3 One UI استفاده می‌کند. یکی از بارزترین قابلیت‌های جدید One UI 3.1 است که به کمک آن می‌توانید از گوشی خود به‌عنوان کلید دیجیتال خودرو استفاده کنید همچنین اضافه شدن گوگل دیسکاور به صفحه هوم که شامل جدیدترین اخبار و مقالات اینترنتی مطابق با سلیقه کاربران را نشان می‌دهد یکی از ویژگی‌های جالب این گوشی است. اپلیکیشن SmartThings Find هم به قابلیت جدیدی مجهز شده که در صورت گم کردن گوشی، می‌توانید آخرین مکان آن را با وارد شدن به‌حساب کاربری سامسونگ خود پیدا کنید و برای کاربرانی که به بازی‌های موبایل علاقه دارند، اپلیکیشن Game Launcher سامسونگ نیز به‌روز شده است.

حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی فیلتر رنگی Nonacell را روی سطح خود دارد؛ بدین مفهوم که هر ۹ پیکسل مجاور هم یکی از رنگ‌های اصلی RGB را ثبت می‌کنند بدین ترتیب امکان تجمیع داده‌های حاصل از این پیکسل‌ها برای دستیابی به پیکسل بزرگ‌ترِ ۲٫۴ میکرومتری فراهم می‌شود. پیکسل‌های بزرگ جذب نور بیشتری دارند؛ موضوعی که به ثبت عکس‌های روشن‌تر در محیط‌های کم‌نور می‌انجامد. هنگامی که نور کافی در محیط فراهم باشد، حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی به‌موجب الگوریتم re-mosaic با تفکیک آرایه ۳×۳ پیکسل‌ها، درصدد شبیه‌سازی تصویر حاصل از حسگری با فیلتر ۱×۱ عادی و وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل برمی‌آید.

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا+ مشخصات و قیمت

حسگر HM3 برای بهبود گستره دینامیکی از فناوری پیشرفته‌تر Smart ISO Pro کمک می‌گیرد. به‌موجب این فناوری یک تصویر با ISO بالا و یک تصویر با ISO پایین به‌صورت هم‌زمان ثبت شده و با هم ترکیب در قالب یک تصویر ۱۲ بیتی RAW ترکیب می‌شود که تعداد رنگ‌های آن ۶۴ برابر رنگ‌های تصاویر ۱۰ بیتی است. ثبت هم‌زمان تصاویر با ISO متفاوت از بروز پدیده Ghosting روی سوژه‌های متحرک جلوگیری می‌کند.

با افزودن میکرو لنزها به المان‌های تشخیص فاز به‌کار رفته در حسگر دقت سنجش آن‌ها را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد موضوعی که رهگیری دقیق اجسام توسط حسگر را حتی در تاریکی ممکن می‌کند.

حسگر غول‌پیکر دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا مانند گذشته در پسِ لنز واید ۲۶ میلی‌متری با f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال قرار دارد و از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد؛ البته سامسونگ برای رفع مشکلات سیستم فوکوس ناکارآمد گلکسی اس ۲۰ اولترا به نسل جدید ماژول فوکوس خودکار لیزری نیز اضافه کرده است که برای فواصل نزدیک به‌کار می‌رود.

دوربین واید گلکسی اس ۲۱ اولترا به‌صورت پیش‌فرض عکس‌ها را با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد. این عکس‌ها پر از جزئیات با گستره دینامیکی کم‌نظیر و رنگ‌های چشم‌نواز است. در زمینه سوژه‌هایی با بافت‌های پیچیده‌تر بهتر از آیفون ۱۲ پرو مکس عمل می‌کند و نویز را در سطح بسیار پایینی نگه می‌دارد؛ البته گاهی می‌توان آثار شارپ شدن بیش از حد را در تصاویر دید.

نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا دارای وضوح ۱۴۴۰ پیکسل می‌باشد که می‌تواند تصاویر را با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در اختیار کاربران قرار می‌دهد، برای محافظت از صفحه نمایش از تکنولوژی Goiella Glass Victus بهره گرفته است تا بتواند مقاومت خوبی را از خود ارائه دهد و با پشتیبانی از +HDR10 می‌باشد بالاترین کیفیت تصویر را در بین رسانه‌های پخش ویدئو و تصویر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. حداکثر روشنایی ۴۵۸ نیت را داراست که بسیار عالی است و هنگامی که گوشی را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید حداکثر روشنایی ۱۰۲۳ نیت را دارد.

مزایا سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G)

  • تنوع رنگی زیاد، طراحی متمایز، گواهینامه IP68
  • یک دستگاه رده‌بالا نسبتاً کامپکت
  • نمایشگر آمولد روشن با تنظیمات نرخ تازه‌سازی تصویر سازشی
  • عمر باتری
  • مجموعه دوربین سه‌گانه متنوع (گرچه الزاماً شبیه به مدل سال قبل)
  • عملکرد بهتر دوربین جلو

معایب سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G)

  • نبود شارژر یا هدفون در جعبه فروش
  • پلاستیکی بودن پنل پشتی با موقعیت گوشی در بازار همخوانی ندارد.
  • نمایشگر تخت با حواشی ضخیم‌تر در حد یک گوشی ممتاز نیست، گرچه از جنبه ارگونومیک ممکن است برای برخی بهتر باشد.
  • دوربین در مقایسه با نسل قبل پیشرفت نکرده است. نبود قابلیت فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا+ مشخصات و قیمت

قیمت سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G)‌

  • با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G) با حافظه ۵۱۲ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده، تنوع رنگ و پارت‌نامبرهای متفاوت در حدود ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.
  • با توجه به نتایج بررسی‌ها، در زمان انتشار این مطلب قیمت سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G) با حافظه ۲۵۶ گیگابایت و به دلیل تنوع شرکت‌های گارانتی دهنده، تنوع رنگ و پارت‌نامبرهای متفاوت در حدود ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را در بازار به خود اختصاص داده است.

آیا سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G) بخریم؟

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G) در اکثر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد، اما موارد زیادی را باید پیش از اقدام به خرید این محصول در نظر گرفت. با قیمت شروع کنید، سپس ببینید آیا با در دست گرفتن آن مشکلی وجود دارد یا خیر؟ بررسی کنید آیا اندازه صفحه نمایش و قدرت باتری آنچه می‌خواهید هست یا خیر؟

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا ( Samsung Galaxy S21 Ultra 5G) نمایشگری بی‌نظیر، دوربین‌هایی عالی و عملکردی سریع و پایدار دارد و به‌راحتی یکی از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

کد خبر 496484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.