نخستین دور گفتگوهای حقوق بشری ایران و نیوزیلند برگزار شد

نخستین دور گفتگوهای حقوق بشری بین جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند امروز به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، نخستین دور گفتگوهای حقوق بشری بین جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند امروز (چهارشنبه) به‌صورت مجازی برگزار شد.

ریاست مشترک جلسه برعهده مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مدیرکل سازمان ملل، حقوق بشر و مشترک المنافع نیوزیلند بود.

هدف از این گفتگوها آشنایی با وضعیت حقوق بشر در دو کشور، ایجاد درک بهتر از واقعیت‌های موجود و تبادل تجربیات بین جمهوری اسلامی ایران و نیوزیلند در زمینه حقوق بشر بود.

در این جلسه، طرف ایرانی رویکرد جمهوری اسلامی به مقوله حقوق بشر و کرامت انسانی بر اساس مبانی اسلامی و قانون اساسی و روند رو به توسعه حمایت و ارتقای موازین حقوق بشری در عرصه‌های مختلف را تبیین کرد.

طرف نیوزیلندی نیز تلاش‌های کشورش در ارتقای حقوق بشر به ویژه در حوزه زنان و حقوق بومیان را تشریح کرد.

گفتگو درباره وضعیت زنان و نیز حقوق افراد دارای معلولیت از دیگر محورهای مورد بحث بود و در کنار آن طرفین فهرستی از موضوعات مورد علاقه خود از جمله تاثیر تغییرات اقلیمی بر حقوق بشر، مقابله با بیگانه هراسی و اسلام هراسی، حق توسعه، تاثیر منفی اقدامات قهرآمیز یکجانبه بر بهره‌مندی از حقوق بشر، مبارزه با قاچاق انسان، مبارزه علیه اشکال معاصر برده داری، مقابله با سوءاستفاده جنسی از کودکان، رفع فقر مطلق و بهره‌مندی از استانداردهای مناسب زندگی را به‌عنوان زمینه‌هایی برای همکاری در سطوح مختلف بویژه سازمان ملل متحد مورد بحث قرار دادند.

در پایان، طرفین نسبت به ادامه گفتگوها در آینده ابراز تمایل کردند.

منبع: فارس

کد خبر 496439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.