۲ مصوبه شورای شهر شیراز در حمایت از دانش آموزان مناطق محروم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز درباره چگونگی همکاری با آموزش و پرورش درباره دو مصوبه اخیر این شورا به‌منظور کمک به مدارس و دانش‌آموزان مناطق کمتربرخوردار شهر شیراز توضیح داد.

سید عبدالرزاق موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری، شورای اسلامی شهر شیراز دو مصوبه در حوزه آموزش و پرورش و کمک به دانش‌آموزان به تصویب رساند که امید است زمینه توجه و کمک بیشتر شورا و شهرداری و البته دولت را به دانش آموزان فراهم سازد.

وی از دانش‌آموزان با عنوان سرمایه‌های اصلی اجتماعی شهر و کشور یاد کرد و افزود: نخست از این منظر که شهر شیراز تا شهریورماه جاری باعنوان پایتخت کتاب ایران شناخته می‌شود، مصوبه‌ای در حمایت از توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان مناطق حاشیه‌ای و محروم شیراز در دستور کار شورا قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه به موجب این مصوبه شهرداری مکلف است معادل یک میلیارد تومان به یکصد مدرسه در مناطق حاشیه‌ای شهر شیراز کمک کند، تصریح کرد: ۱۰ میلیون تومان بابت تجهیز کتابخانه به هر مدرسه اختصاص می‌یابد.

موسوی اضافه کرد: مصوبه دیگر شورای اسلامی شهر شیراز در حمایت از دختران مستعد بی‌سرپرست نیازمندی است که امکان تأمین هزینه زندگی را به دلیل شرایط سخت خانوادگی ندارند.

وی با بیان اینکه به موجب این مصوبه برای حدود ۲۰۰ دانش‌آموز دختر ماهانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اعتبار در سال ۱۴۰۰ تعلق می‌گیرد، تاکید کرد: اگرچه رسیدگی به این مسائل از وظایف دولت است و این نهاد بالادستی باید مشکل معیشتی و مالی این قبیل افراد را حل کند، اما شورای شهر شیراز با همکاری کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شهرداری، آموزش و پرورش و کمیته امداد، این دانش‌آموزان را شناسایی و برای رفع مشکلات آنان گام برمی‌دارد.

کد خبر 496409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.