اولین «باغ فرهنگ» کمیسیون ملی یونسکو در کرج افتتاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرج از برگزاری آئین ثبت ملی پارک ایران کوچک به عنوان نخستین باغ فرهنگ کشور ایران از سوی سازمان جهانی یونسکو طی مراسمی با حضور سفرای خارجی، تعدادی از اعضای کابینه دولت و رسانه‌های گروهی خبر داد و آن را رویدادی مهم برای این کلانشهر دانست.

اکبر سلیم نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پس از بازدید اعضای کمیسیون مربوطه در سازمان جهانی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) از پارک ایران کوچک و انجام توافقات بعدی، این مجموعه به عنوان نخستین باغ فرهنگ کشور ایران ثبت جهانی شد و به مناسبت روز جهانی اقوام و تنوع بیان‌های فرهنگی، طی مراسمی بازگشایی می‌شود.

وی افزود: پارک ایران کوچک به عنوان مرکز باغ فرهنگ در ایران شناخته شده و دفتر سازمان جهانی یونسکو نیز در آن راه اندازی می‌شود و طی مراسمی با حضور تعدادی از سفرای خارجی، اعضای کابینه دولت، مردم، مسئولان محلی و اصحاب رسانه شاهد بازگشایی آن خواهیم بود که گامی در جهت تثبیت جایگاه کلانشهر کرج به عنوان ایران کوچک و سرزمین قومیت‌ها و گویش‌های ایرانی می‌باشد.

سلیم نژاد تصریح کرد: مایه مسرت است که پارک ایران کوچک از استانداردها و زیبایی لازم برای دریافت این عنوان ملی و ثبت جهانی برخوردار بوده، در حالی که سایر کلانشهرهای کشور نیز علاقمند به میزبانی از باغ فرهنگ بوده‌اند؛ مجموعه‌ای که افتتاح آن با حضور سفرای خارجی و وزرای دولت نشان دهنده اهمیت آن در حوزه فرهنگی است و نشان دهنده روح صلح‌جویی، اتحاد اقوام و تنوع فرهنگی در شهرمان می‌باشد.

وی اضافه کرد: بنده بارها از مجموعه‌های فرهنگی شهر تقاضای توجه بیشتر به ظرفیت تنوع فرهنگی کرج را داشته‌ام که با بهره برداری از پارک ملی اقوام شاهد تجلی آن در سطح ملی بودیم، همینطور انتخاب پارک ایران کوچک به عنوان باغ فرهنگ گامی در همین راستا بوده و انتظار داریم که با برگزاری جشنواره‌های ملی بتوانیم آن را به جاذبه گردشگری تبدیل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: به حمد الهی در دوره پنجم شورای اسلامی شهر اتفاقات مهمی را در شهر شاهد بوده‌ایم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم مترو را به عنوان مهمترین وعده خود و همینطور کلان‌ترین پروژه تاریخ عمرانی شهر به مرحله بهره برداری و مسافرگیری برسانیم تا کارنامه‌ای درخشان از خود به یادگار بگذاریم.

گفتنی است مراسم افتتاح این باغ فردا پنجشنبه _ششم خرداد_ ساعت ۱۷ در پارک ملی ایران کوچک واقع در بلوار ماهان شرقی کسری (شهید کلهر) برگزار می‌شود.

کد خبر 496340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.