افزایش تبادلات و ترانزیت ایران با ارمنستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای به همکاری و تبادلات با کشورهای همسایه قائل است برای افزایش تبادلات و ترانزیت به ارمنستان رفتم وامروز از طریق جاده کل مسیر تردد ایران_ ارمنستان را بازدید کردم و از پایانه‌ی مرزی نوردوز در آذربایجان شرقی وارد ایران اسلامی شدم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اسلامی در اینستاگرام خود نوشت:

"جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای به همکاری و تبادلات با کشورهای همسایه قائل است برای افزایش تبادلات و ترانزیت به ارمنستان رفتم وامروز از طریق جاده کل مسیر تردد ایران_ ارمنستان را بازدید کردم و از پایانه‌ی مرزی نوردوز در آذربایجان شرقی وارد ایران اسلامی شدم.
ارمنستان نیز همواره با جمهوری اسلامی ایران رابطه‌ای پایدار داشته و در شرایط گوناگون با اعتماد و اعتقاد خاصی با ما در ارتباط بوده است. در این سفر سعی کردیم سرفصل‌هایی را که می‌تواند شرایط و ظرفیت‌های همکاری بین دو کشور را افزایش دهد، فراهم کنیم و یکی از موضوعات هدف گذاری برای رساندن میزان تراز مبادلات تجاری بین دو کشور به یک میلیارد دلار بود که در این خصوص مذاکرات خوبی انجام و سه سند نیز در حوزه‌های حمل و نقل امضا شد. یکی از سرفصل‌ها این شد که در قالب کمیته‌ی مشارکتی، صادرات خدمات فنی مهندسی، سرمایه گذاری مشترک برای ساخت جاده، اتوبان و راه آهن، احداث پل و تونل و ایجاد مراکز لجستیکی که همه‌ی این موارد می‌تواند در گسترش ترانزیت و تبادل تأثیرگذار باشد فراهم شود. مسئولان ارمنستان علاقمند هستند که شرکت‌های ایرانی در آنجا نقش ایفا کنند. به زودی در همین راستا هیأتی از ارمنستان برای بازدید و گفت‌وگو به جمهوری اسلامی ایران سفر خواهند کرد و ما نیز شرکت‌های معتبر ایرانی را به آنها متصل خواهیم کرد. فعال کردن قطار «تبریز - جلفا - نخجوان» و از آنجا به «ایروان - تفلیس» نیز پیگیری شد. هم چنین در این سفر توانستم دیداری با رانندگان ایرانی حمل بار و مسافر در مسیر ایروان به نوردوز داشته باشم و از نزدیک برای رفع گرفتاری‌ها با آنها گفت وگو کنم. "

افزایش تبادلات و ترانزیت ایران با ارمنستان

کد خبر 496338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.